گزارشی که دست مسئولان را رو کرد/خزر در گلستان 33 نفر را بلعید

1403-07-02 11:07:26
0
40

در حالی که مسئولان گلستان همواره از ارائه آمار جانباختگان غرق شده در سواحل استان طفره می روند، پلیس گلستان در گزارشی اعلام کرد: 222 نفر تابستان امسال در سواحل دریای خزر جان باختند که از این تعداد 33 نفر در استان گلستان بوده است.


به گزارش کلاله خبر ، گلستان 100 کیلومتر نوار ساحلی دارد که تنها در چند نقطه طرح سالمسازی دریا با امکانات محدود و اولیه در آن اجرا شده بود.

مسئولان گلستان از جمله هلال احمر، گردشگری، علوم پزشکی و فرمانداران شهرهای ساحلی گلستان پیش از این همواره در پیگیری های خبرنگار مهر عنوان می کردند، امسال هیچ مورد غرق شدگی در سواحل استان نداریم و از این نظر جزو استانهای دارای رتبه برتر هستیم درحالی که گزارش منتشر شده پلیس استان خلاف این ادعا را ثابت می کند.

پلیس گلستان ظهر سه شنبه در گزارشی اعلام کرد: 222 نفر تابستان امسال در سواحل دریای خزر جان باختند که از این تعداد 33 نفر در استان گلستان بوده است.
بر اساس این گزارش، طی تابستان امسال 222 نفر در سواحل دریای خزر سه استان گیلان، مازندران، و گلستان بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که این میزان نسبت به آمار 154 نفری سال گذشته 45 درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش از کل غرق شدگان در تابستان امسال 200 نفر مرد و 22 نفر زن بودند و در این مدت بیشترین میزان غرق شدگی با 104 فوتی در مرداد ماه ثبت شده است.

همچنین مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در 6 ماه اول سال جاری نیز در 3 استان گیلان، مازندران، و گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش داشته است.

در نیمه اول امسال 307 نفر در 3 استان گلستان، مازندران، و گیلان بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار فوتی ها 210 نفر بود 46 درصد افزایش داشته است.

گفتنی است در 6 ماه اول امسال مازندران با 182 فوتی بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از غرق شدگی را دارد و استان گیلان با 92 فوتی و گلستان با 33 فوتی در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

لازم به ذکر است در نیمه اول امسال میزان غرق شدگی در مرداد ماه با ثبت 104 فوتی بیش از دیگر ماه های سال بود که 70 نفر آن ها در سواحل استان مازندران، 28 نفر در سواحل گیلان و 6 نفر در سواحل استان گلستان غرق شده اند./مهر


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار