سرویس اجتماعی:

با شاخه های خشکیده درختان چه کنیم؟

1403-06-30 12:06:22
0
60

سرویس اجتماعی: بعد از بارش برف و درپی آن یخبندان، در بسیاری از نقاط کشور برگ درختان و برخی از شاخه های آن خشک شد و این موضوع دغدغه فکری بسیاری از مردم بخصوص باغداران شده است.

 

کلاله خبر،در این راستا گفتگویی با سیدحمزه موسوی رئیس جهاد کشاورزی کلاله داشتیم و وی گفت: دراین خصوص نگرانی وجود ندارد و درفصل بهار درختان جان تازه ای می گیرند و برگ های جدید جای برگ های خشک درختان را می گیرد.

وی افزود: بعد از سبز شدن درختان،درصورتی که برخی از شاخه ها هنوز خشک باشد،باید این شاخه ها را هرس کرد تا شاخه های جدیدی جای آن را بگیرد.

موسوی یادآور شد: با توجه سرمای شدید زمستان و خشکی بسیاری از درختان بخصوص درختان زیتون و باغ ها،امسال  نباید انتظار میوه دهی از درختان داشته باشیم.

قبل از سم پاشی مزارع، از نظرات کارشناسان استفاده شود

موسوی درخصوص سم پاشی مزارع کشاورزی گفت: با توجه به اینکه اخیرا سامانه های بارشی ورودی به کشور افزایش یافته است و بیشتر مواقع با بارش باران و ابری بودن هوا روبرو هستیم،امکان آفت زدن مزارع کشاورزی وجود دارد و کشاورزان قبل از هر افدامی در خصوص سم پاشی مزارع، با کارشناسان کشاورزی مشاوره کنند.

وی افزود: کارشناسان اداره جهاد کشاورزی برای بررسی بروز آفت در مزارع،از مزارع کشاورزی شهرستان و با حضور کشاورزان سرکشی می کنند.

{tab=توجه}

شما کاربران عزیزمی توانید اخبار و مطالب وزین خود را از طریق ایمیل   deldar69@yahoo.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

{/tabs}

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار