مدیرعامل شرکت توانیر:

برق رسانی به کلیه روستاهای بالای 10 خانوار استان گلستان در سال آینده

1403-06-30 12:06:31
0
54

سرویس عمرانی: مدیرعامل شکرت توانیر گفت: کلیه روستاهای بالای 10 خانوار استان گلستان که از نظر قانونی نشکلی نداشته باشند در سال آینده برق دار می شوند.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از مهر،همایون حائری خیاوی عصر یکشنبه در مراسم برق رسانی به روستای دوجی از توابع شهرستان کلاله اعلام کرد: با پیگیری نماینده مردم کلاله مشکل برق روستای دوجی برطرف شد.

وی با اعلام این که در سال 93 کلیه روستاهای بالای 10 خانوار که مشکل قاونی نداشته باشند برقدار می شوند، افزود: کلیه روستاهای بالای 20 خانوار نیز برق دار شده اند.
حائری ضرب برق رسانی استان را 99 و9 دهم درصد اعلام کرد.

در ادامه مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز گفت: همکاران ما پروژه هایی را در استان تعریف کردند که به همت نمایندگان و تخصیص اعتبارات در 6 ماهه اول سال اینده این پروژه ها به اتمام می رسد.

حمیدرضا جانباز افزود: برنامه ما در کشور این است که روستاهای 10 الی 20 خانوار را سه درصد مندرج در قانون برنامه پنجم به متوسط استان نزدیک کنیم.

وی با اعلام این که در تلاشیم شاخص عدالت در توزیع نیرو را مد نظر قرار دهیم، بیان کرد: شاخص برخورداری روستاهای کلاله 2 درصد پایین تر از کشور است.

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان هم گفت: شرکت آب و فاضلاب 6 هزار کیلومتر شبکه داخلی ،3 هزار خطوط انتقال، 120 هزار مخازن و 800 روستا را با 20 هزار مشترک تحت پوشش دارد

علیرضا خواستار با بیان این که کلاله 102 روستا دارد که 8 روستای آن فاقد آب هستند خاطرنشان کرد: در مسیر تمر قره قوزی 6 کیلومتر مسیر آب رسانی داریم که 5 کیلومتر آن به اتمام رسیده و قرار است در سال جدید کلاله و مراوه تپه به صورت ویژه آب رسانی شود.

نماینده مردم کلاله در مجلس شورای اسلامی هم کلاله را یکی از شهرستان های محروم استان دانست و گفت: روستاهای کلاله در زمینه زیرساخت آب و برق شاخص برخورداری آن کمتر از استان است.

عبدالکریم رجبی افزود: روستای دوجی از نعمت برق 4 سال محروم بود که خدا را شکر این مشکل امروز برطرف شد.

وی ادامه داد: حوزه آب رسانی کلاله از چشمه زاو است که 72 روستا را شامل می شود و 30 روستای آن مربوط به مراوه تپه است.

مدیر عامل شرکت برق گلستان هم در این مراسم گفت: کمتر از دو ماه با تصویب بند 69 توسط نمایندگان معجزه تاریخی برق به روستای دوجی رسید.

قاسم شهابی بیان کرد: در حال حاضر حدود 12 الی 13 هزار متقاضی برق داریم که تعداد زیادی از آن ها برق دار شده اند.

وی تصریح رکد: ضریب کاهش قیمت در مناطق گرمسیری به نسبت گذشته وجود دارد و در استان شامل کلاله، مراوه تپه گنبد مینودشت و آق قلا می شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار