رئیس پارک ملی گلستان:

توزیع کنندگان گوشت گراز در گلستان دستگیر شدند + عکس

1403-08-01 09:08:31
0
17

سرویس اجتماعی: رئیس پارک ملی گلستان از دستگیری دو شکارچی متخلف که اقدام به توزیع گوشت گراز در بین رستوران‎های بجنورد و مردم می‎کردند توسط محیط‎‌بانان پارک خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر، جواد سلیاری اظهار داشت: روز گذشته حوالی ساعت 14 همکاران ما در حال گشت‎زنی در پارک ملی گلستان بودند که متوجه خودرویی مشکوک و آلوده به خون شدند که پس از تعقیب و بررسی، متخلفان را دستگیر و تحویل مقامات قضایی کردند.

وی با بیان اینکه شکارچیان متخلف با ذبح گراز اقدام به توزیع و فروش آن می‎کردند، تصریح کرد: با توجه به گزارشات واصله متوجه شدیم که شکارچیان متخلف گوشت گراز را به منظور فروش جابجا می‎کردند اما اینکه توزیع گوشت‎ها به مردم بوده یا رستوران‎ها هنوز کاملا مشخص نیست.

این مسئول در خصوص برخورد قضایی با متخلفان، بیان داشت: در حال حاضر شکارچیان متخلف بازداشت شده و فردا عازم دادگاه برای طی کردن مراحل قانونی می‎شوند.

  رئیس پارک ملی گلستان یادآور شد: برخی از مردم طالب گوشت شکار هستند ولی نمی‎دانند گوشتی که در قالب گوشت شکار به آنها فروخته می‎شود حلال گوشت بوده یا حرام گوشت اما مبادرت به خرید می‎کنند.

سلیاری با تأکید بر اینکه مردم سراغ گوشت شکار نروند، عنوان کرد: حیات وحش به دلیل شکار بی‎رویه با تهدید جدی روبروست و این تخلفات به دلیل گران شدن گوشت در حال رواج و رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه مردم باید به محیط زیست بیشتر اهمیت دهند، گفت: اگر مردم در این زمینه از حیات وحش کشور حفاظت و صیانت نکنند در آینده‎ای نه چندان دور نسل حیات وحش رو به انقراض پیش می‎رود.

رئیس پارک ملی گلستان با بیان اینکه تخلفات مذکور در محدوده پارک قابل کنترل نیست، اذعان داشت: ماشین‎های عبوری زیادی از کنار پارک عبور می‎کنند که تخلفات در این راستا قابل کنترل نیست. /  فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار