سرویس سیاسی:

المنار: پیغام ایران به آمریکا و اسرائیل

1403-08-01 08:08:36
0
12


سرویس سیاسی: منابع آمریکایی پیش بینی می کنند که حزب الله صد درصد تهدیدات خود مبنی بر پاسخ دادن به این حمله اسرائیل را اجرائی خواهد کرد.

 

به گزارش کلاله خبربه نقل از جام،پایگاه اینترنتی روزنامه فلسطینی "المنار" امروز به نقل از منابع دیپلماتیک در واشنگتن مدعی شد که بعد از حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به یکی از مراکز نظامی حزب الله در خاک لبنان، ایران از طریق طرف های اروپایی پیغامی را به آمریکا، ارسال کرده است.

به نوشته این روزنامه به نظر می رسد که مقصد نهایی این پیغام آمریکا نبوده بلکه هدف، دادن هشدار به اسرائیل است تا از هرگونه حماقت نظامی بر علیه حزب الله پرهیز کند، چرا که هرگونه حملات نظامی علیه اهداف حزب الله در خاک لبنان به عنوان تجاوز به خطوط قرمز ایران تلقی خواهد شد و ایران اجازه این امر را نداده و به آن واکنش نشان خواهد داد.

این منابع به نقل از دستگاه های امنیتی آمریکایی، تجاوز اخیر اسرائیل به حزب الله را نوعی آزمون و خطا تلقی می کنند و آن را تلاشی برای بررسی واکنش های احتمالی از سوی حزب الله و همپیمانش در منطقه از جمله ایران دانستند برای همین هدفی عادی برای این حمله در نظر گرفته شد و پس از آن اسرائیل پاسخ هایی که به دنبال ان بود دریافت کرد.

این منابع آمریکایی پیش بینی می کنند که حزب الله صددرصد تهدیدات خود مبنی بر پاسخ دادن به این حمله اسرائیل را اجرائی خواهد کرد اما به گفته این منابع، حزب الله نمی خواهد وسایل و مسیرهای آن را افشا کند برای همین به دنبال دادن پاسخی به اندازه حجم تجاوز دشمن است تا بتواند توان و قدرت واکنش خود که از بعد از جنگ دوم لبنان و اسرائیل در اختیار دارد، محقق نماید.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار