وقتی امور غیر قانونی به یک رویه در یک شهر تبدیل می شود ؛

در بندر ترکمن چه می گذرد ؟ / چه کسی پاسخگوست ؟

1403-08-01 08:08:41
0
25

سرویس اجتماعی: تعدد و تکرار موارد غیر قانونی و مساله دار در شهر بندر ترکمن ، جای این نگرانی عمیق و سوال جدی را به وجود آورده است که در این شهر چه می گذرد ؟

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از گلستان ما،شهر بندر ترکمن علیرغم داشتن استعدادهای خوب و مردمی صبور و نعمت های خدادادی فراوان ، متاسفانه در جایگاهی که شایسته آن باشد قرار ندارد .

مردم این شهر با هزاران امید و آرزو مدیریت شهر و نظارت بر امور شهر و اجرای عدالت به اعضای شورای شهر ، به عنوان نمایندگان خود واگذار نموده اند لذا مسئولیتی بسیار سنگین دارند ... مسئولیتی سنگین در برابر مردمی خونگرم و صبور ، در مقابل سوگندی که روز اول خورده اند ، در مقابل خانواده های شهدا ، در مقابل جوانان تحصیل کرده جویای کار و در مقابل 50000 نفری که همگی در برابر آنها مدیون هستیم ...

مردم از تبعیض‌ها می‌نالند . مردم ما در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و پس از آن ثابت کرده‌اند که با کمبودها کنار می‌آیند اما از تبعیض و فساد رنج می‌برند .

مروری بر برخی موارد فساد و تبعیض آشکار در بندر ترکمن :

 *** یکی از فعالیتهای عمرانی شهرداری بندرترکمن طی چند ماه اخیر موزاییک فرش پیاده رو های سطح شهر بوده که در جای خود قابل تقدیر و تشکر می باشد ولی ابعاد تازه ای از سو ء استفاده آشکار و علنی یکی از اعضای شورای شهر باز هم قلب مردم محروم و عدالت خواه بندرترکمن را به درد آورد .

شهرداری طی درخواست شماره 5665 مورخه 92/8/9 مقدار پنج هزار متر مربع موزاییک و طی در خواست شماره 6816 مورخه 92/9/23 مقدار یکصد عدد لوله بتنی از یکی از کارگاه های تولیدی جاده آق قلا که متعلق به یکی از اعضای محترم شورای شهر می باشد خریداری می نماید و شهردار محترم برای اینکه افکار عمومی متوجه این سوء استفاده آشکار نشوند چک مربوطه را در وجه فرزند باجناق عضو شورای شهر (ع – سقلی ) صادر می کنند . !!!

اسناد مربوطه از جمله صدور چک شماره 918943 بانک ملی بابت خرید موزاییک و چک شماره 918942 بانک ملی بابت خرید لوله بتنی در وجه آقای ع- سقلی (فرزند باجناق یکی از اعضای شورای شهر ) حکایت از عمق فاجعه دارد !!

* تبصره یک ماده 74 قانون شوراها : اعضای شورا و بستگان درجه یک آنها به هیچ وجه حق انجام معامله با شهرداری را نخواهند داشت و انعقاد هر نوع قرار داد با آنها ممنوع می باشد .

 *** برابر اطلاع واصله از منبع موثق حاکیست : درآمد شهرداری در ماههای اخیر نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته که یکی از دلایل کاهش درآمد شهرداری به واسطه صدور مجوزهای غیر قانونی از طرف اعضای محترم شورای اسلامی شهر به ادارات آب و برق و گاز می باشد به نحوی که اداره آب در این مورد رکورد دار است .

چگونه افراد معمولی باید جهت گرفتن امتیاز آب و برق و گاز باید حتما پروانه اخذ نمایند ولی اطرافیان و نزدیکان شورا فقط با یک توصیه نامه غیر قانونی و بدون پرداخت عوارض نامه می گیرند ؟؟!!

ماده 8 قانون منع فروش اراضی فاقد کاربری مسکونی : واگذاری انشعاب آب ، برق ، گاز و تلفن و نظایر آن به واحدهای مسکونی و صنفی و هرگونه بنایی که بطور غیر مجاز و برخلاف ضوابط و مقررات احداث شود ممنوع می باشد .

 *** سازمان حمل و نقل که وابسته به شهرداری است حیاط خلوتی برای استخدام های روابطی می شود به طوریکه به استناد صورتجلسه شماره 18 مورخه 92/11/29 و براساس بندهای ... و ... آقایان بورقاز ( عموی یکی از اعضای شورای شهر ) و سقلی ( فرزند باجناق یکی از اعضای شورای شهر ) بدون طی مراحل قانونی و صرفا بر اساس روابط به عنوان راننده مینی بوس و بازرس سازمان استخدام می شوند در حالی که جوانان تحصیلکرده جویای کار و تشنه عدالت نظاره گر اعمال و تصمیمات شما هستند !!

* ماده 12 آیین نامه استخدامی شهرداری ها : استخدام در شهرداری فقط از طریق امتحان یا مسابقه به عمل می آید .

 *** قرارداد فضای سبزی منعقد شده که شرکت طرف قرارداد یک ماه بعد ، آن هم بعد از درج خبر آن در این پایگاه ، ضمانت نامه بانکی تحویل می دهد و چون فامیل ها و نزدیکان شورا و شهردار در شرکت جدید جذب می شوند جریمه ها به راحتی بخشیده می شوند و چند نفر از نزدیکان شورا و شهردار بنام های ( ج . ا ) ؛   ( م . ای )  و   ( ط . س ) را به راحتی جذب شرکت شده اند !!

 *** مزایده مجتمع تجاری آزادی را بدون نظر مهندسان با تجربه شهر و شهرداری به گونه ای برگزار کردید که بعد از سه بار آگهی ، فراخوان فقط همان شرکتی در مزایده شرکت نمود که خودش نقشه ها را تهیه نموده بود و آن هم بدون آزمایش مکانیک خاک و تنها با شش برگ نقشه !!

 *** فردی که به دلیل تخلفات از واحد شهرسازی برکنارشده بود و خسارات به شهرداری و اداره برق وارد نموده بود بدون رسیدگی به تخلفاتش به عنوان ناظر واحد عمران منصوب می شود و حرف و حدیث های فراوانی در خصوص خرید گراویل هایی که قبض باسکول شان مشکل دارد در شهرداری ایجاد نموده و اعتراض کامیون داران شهر را به دنبال داشته است !!

 *** خبر از ایجاد واحدی به نام " گردشگری و طرحهای سرمایه گذاری " در مورخه 92/8/7 در سایت شهرداری منتشر می شود و بعد از گذشت بیش از چهار ماه متوجه می شویم که واحدی به این نام در شهرداری اصلا وجود خارجی ندارد یعنی واحدی بدون مسئول و بدون اتاق !!

 *** اعتبار تخصیص یافته جهت آبگرفتگی خیابان امیرکبیر به مبلغ 800 میلیون ریال که در مورخه 92/9/18 در سایت شهرداری اعلام شده معلوم نیست سرنوشتش به کجا رسیده است !!

 *** دومین بازار الگویی ماهی فروشان کشور که قرار بود با مشارکت ماهی فروشان بندر و با سرمایه خودشان ساخته شود با کارشکنی شورای شهر و شهرداری بلا تکلیف مانده است شاید به این دلیل است که شهردار و شورای شهر شعار حمایت از سرمایه گذاری که در انتخابات نقل زبانشان بود فراموش کرده اند و قشر ماهیگیر بندر قرار است همیشه مظلوم بماند !!

 *** استخدام های بی ضابطه و از طریق شگردهای خاص از جمله معرفی برادر یکی از اعضای محترم شورای شهر و یکی از شهرداران سابق شهرهای اطراف به عنوان مشاور شهردار و بکارگیری خانم ( ن – ت ) در سازمان حمل و نقل بدون نظر گزینش و حراست و بدون قرارداد و بدون بیمه !!

* برابر ماده 12 آیین نامه استخدامی شهرداریها : استخدام در شهرداری فقط از طریق امتحان یا مسابقه به عمل می آید .

 *** علیرغم وجود نواقص آشکار در قرارداد واگذاری اسکله و از جمله عقد قرارداد بدون مزایده در سال 84 و برگزاری مزایده نمایشی در سال 85 و علیرغم دستور کتبی شورای شهر به شهردار مبنی بر لغو قرارداد هیچ اقدامی از طرف شهردار و مسئول حقوقی ایشان صورت نمی گیرد !!

مسئولین محترم شهرستان بندر ترکمن و استان گلستان ؛ چه کسی بر این موارد نظارت و رسیدگی می کند و چه کسی پاسخگوست ؟

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار