سرویس گردشگری:

معرفی چشمه زاو شهرستان کلاله/یکی ازمکان های گردشگری گلستان

1403-06-30 01:06:37
0
127


سرویس گردشگری: درابتدای امر باید گفتت که شهرستان کلاله در شرق استان گلستان قرار گرفته که از شمال به شهرستان مراوه تپه ، از جنوب به شهرستان مینودشت ( گالیکش ) ، از شرق به استان خراسان و از غرب به شهرستان گنبد کاووس محدود می شود.

 

به گزارش کلاله خبر، موقعیت شهرستان کلاله در پهنه جغرافیایی استان گلستان از سه جهت اهمیت دارد، واقع شدن در مسیر ارتباطی گلستان – خراسان و ارتباط با جمهوری تر کمنستان که سبب رفت و. آمد های بسیار و ارتباطات گسترده شده که می توان در توسعه و عمران این ناحیه نقش بسزایی داشته باشد. افزون بر ان بخشی از طبیعت زیبا پارک گلستان و سرچشمه رودخانه زاو که از سر چشمه های پر آب گرگانرود است ، در این منطقه واقع گردیده است.

شهرستان کلاله با توجه به موقعیت خدادادی و استعدادهای بالقوه دارای  جاذبه ها و مراکز دیدنی بسیاری است ، که توجه و عنایت به هر کدام از آنها در توسعه و معرفی شهرستان کلاله کفایت می کند. بخشی از این جاذبه ها را جاذبه های طبیعی مثل جنگل ، کوه ، آبشار ، چشمه و... تشکیل می دهند . یکی از مهمترین این جاذبه ها چشمه زاو است.

 چشمه زاو :

چشمه زاو در روستای زاو و نزدیکی گرگانرود از توابع بخش پیشکمر و در فاصله 45 کیلو متری شهر کلاله واقع شده است . این چشمه با آبدهی بسیار زیبا و چشم اندازهای زیبا و در میان یک محوطه جنگلی مصفا قرار گرفته است ، که در ایام فروردین تا پایان تابستان محل استراحت و عزیمت خانوادهاو علاقمندان به طبیعت است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار