سرویس اجتماعی:

جای خالی مدرسه تیزهوشان در کلاله احساس می شود

1403-06-30 01:06:22
0
64

سرویس سیاسی: این روزها هر خانواده کلاله ای با دیدن استعدادهای تحصیلی فرزند خود،جای خالی مدرسه تیزهوشان در کلاله را احساس می کند ولی چون صدایش به جایی نمی رسد این آرزو و احساس خود را در دل می کشد.

 

به گزارش کلاله خبر، این ماه با نگاهی تیتروار به ماهنامه "منشات" شهرستان کلاله به تیتری در خصوص نیاز شهرستان کلاله به مدرسه تیزهوشان برخوردیم که این ماهنامه بصورت مفصل به این موضوع پرداخته بود.

دراین راستا با حسین اکبری مدیرموفق نمونه دولتی شهرستان کلاله گفتگویی داشتیم و وی گفت: بعنوان یک مدیر مدرسه نمونه دولتی وجود مدرسه تیزهوشان را در کلاله ضروری می دانم چرا که این امر باعث ایجاد رقابت بیشتر دانش آموزان نمونه دولتی و مدرسه تیزهوشان می شود ودرپی آن، این دانش آموزان به درجات عالی تحصیلی خواهند رسید.

وی گفت: دانش آموزان شهرستان کلاله استعداد و ذوق تحصیل در چنین مدارسی را دارند و نمونه بارز آن،تحصیل بیش از 40 دانش آموز کلاله ای در مدرارس تیزهوشان شهرستان گنبد است و فاصله 40 کیلومتری این دوشهرستان از یکدیگرباعث صرف هزینه و زمان بیشتر برای خانواده ها و همچنین دانش آموزان می شود.

این مدیر موفق درخصوص فرق نمونه دولتی با مدرسه تیزهوشان چنین گفت: درمدارس تیزهوشان،دانش آموزان با شرط معدل بالای 19 می توانند درآزمون این مدارس شرکت کنند ولی برای نمونه دولتی شرط معدل،16 می باشد.

وی درادامه مقایسه خود افزود: درمدارس تیزهوشان می توان از دبیران نخبه دیگر شهرهای استان نیز استفاده کرد ولی در نمونه دولتی سعی می شود از دبیران بومی شهرستان استفاده شود و همچنین در مدارس تیزهوشان علاوه بر کتب درسی برای آموزش و تقویت درسی دانش آموزان،کتب کمکی نیز تدریس می شود.

اکبری تاکید کرد: باتوجه به شناختی که از دبیران شهرستان کلاله دارم این نکته را یادآورمی شوم که بسیاری از دبیران شهرستان کلاله تونایی تدریس در چنین مدارسی را دارند ونیازی به جذب دبیران غیر بومی نیست.

وی اذعان داشت: ساخت چنین مدرسه هایی در شهرستان کلاله همت آموزش و پرورش و همچنین فرماندار کلاله را می طلبد که امیدواریم در این زمینه گام های مثبتی برداشته شود.

توجه: باتوجه به اینکه ساخت چنین مدارسی خواسته مردم شهرستان است،این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و سعی می کنیم با فرماندار و رئیس آموزش پرورش کلاله درباره این مهم گفتگویی انجام دهیم.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار