مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد

جمع‌آوری بیش از 35 میلیارد ریال زکات در کلاله

1403-08-01 08:08:39
0
7

سرویس اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان از جمع‌آوری 35 میلیارد و 172میلیون ریال زکات در شهرستان کلاله خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از فارس، عباس حاجی‌اکبری امشب در جلسه شورای زکات شهرستان کلاله اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی به عنوان دبیرخانه زکات برای ترویج این سنت حسنه در بین اقشار مختلف تلاش‎های بسیاری را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‎های انجام شده این استان در رتبه برتر جمع‎آوری زکات در سطح کشور قرار دارد، تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه صرف نیاز مردم و عمران و آبادانی همان منطقه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان با قدردانی از زحمات شورای زکات در شهرستان کلاله گفت: در این شهرستان 35 میلیارد و 172 میلیون ریال زکات در سال جاری جمع‌آوری شده است.

حاجی‌اکبری تصریح کرد: با توجه به زکات جمع‎آوری شده، دولت نیز مبلغ 2 میلیارد و 476 میلیون ریال تشویقی برای این شهرستان در نظر گرفت که در بخش‎های حمایتی و عمرانی شهرستان هزینه شده است.

وی افزود: 14 میلیارد و 893 میلیون ریال از زکات جمع‎آوری شده و تشویقی دولت برای پروژه‌های عمرانی از قبیل مسجد، حسینیه، زینبیه، خانه عالم و قرآن، پروژه‌های دهیاری و استانداری، پروژه‌های بسیج و سپاه، حوزه علمیه و طرح‎های مشابه هزینه شده است.

وی گفت: همچنین 22 میلیارد و 755 میلیون ریال برای طرح‌های حمایتی از قبیل درمان، تحصیل، ازدواج، آزادی زندانیان (بدهکاران دیه غیر عمد) مسکن و سایر موارد حمایتی در شهرستان هزینه شده است.

هزینه 12 میلیاردی برای پروژه‎های عمرانی در روستاهای گلستان

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان تاکید کرد: استان گلستان در سال 1392 توانست در جمع‎آوری زکات رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص دهد و در صورتی که پرداخت زکات در استان گلستان به طور کامل و واقعی نهادینه شود و مردم زکات خود را به صورت کامل و همیشگی پرداخت کنند دیگر نیازی به کمیته امداد و بهزیستی وجود نخواهد داشت.

حاجی‎اکبری ادامه داد: از زکات جمع‎آوری شده در استان گلستان 12 میلیارد و 200 میلیون تومان برای پروژه‎های عمرانی در روستاها هزینه شده است که 304 مورد فراوانی دارد و 14 سالن ورزشی، بیمارستان، مدرسه و درمانگاه ساخته شده است.

وی گفت: در خصوص درمانگاه برای مثال در شهرستان کلاله یک دستگاه دیالیز به مبلغ 70 میلیون تومان با پرداخت زکات یک کشاورز خریداری و در بیمارستان قرار داده شده تا بیماران کلیوی از این امکانات استفاده کنند.

حاجی‎اکبری در پایان ابراز داشت: مجموع کمک‎های مردمی که در سال 1392 تا به امروز جمع‎آوری شده است 327 میلیارد ریال است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار