سرویس اجتماعی:

پرتاب سنگ به اتوبوس های مسیر کلاله و گنبد به تهران/هراس رانندگان این مسیر

1403-08-02 07:08:26
0
61

سرویس اجتماعی: پرتاپ سنگ به سمت اتوبوس های مسیر کلاله و گنبد به تهران ، حد فاصل آزادشهر - گرگان و خسارات وارده باعث ایجاد رعب و وحشت در بین رانندگان و مسافران این مسیر شده است.

 

به گزارش کلاله خبر،تعدادی از رانندگان این اتوبوس ها با مراجعه به خبرنگاران خواستار پیگیری حل این مشکل شده اند  که برای بررسی و آگاهی از کم وکیف این خبر گفتگویی با رانندگان و مدیران تعاونی های مسافربری مربوطه ، در شهرهای کلاله و گنبد داشیم .

حمید آزاد مطلق مدیر تعاونی مسافربری شماره 15 شهرستان کلاله  به خبرنگار کلاله خبر گفت: اخیرا افرادی در حاشیه های این مسیر با پرتاب سنگ های بزرگ بسوی اتوبوس های مسافربری باعث به خطر افتادن جان حدود 45 نفر از مسافران می شوند .

آزاد مطلق افزود: این موضوع جدیدی نیست و به سال ها قبل بر می گردد و چند سال پیش یک راننده براثر پرتاب سنگ از حاشیه جاده، جان خود را از دست داد و هر هفته یک مورد از این حوادث داریم و علاوه بر خسارات مالی وارده ، همواره جان مسافران اتوبوس هم در خطر است.

مدیر این تعاونی اذعان کرد : در این ماه این حادثه ، سومین حادثه جاده ای ما بود و طی این ماه علاوه بر متحمل شدن خسارات مالی سنگین ، جان مسافران این اتوبوس ها نیز به خطر افتاده است که در یکی از موارد با شکسته شدن شیشه بغل ماشین در روستای رضا آباد به علت سردی هوا،راننده مجبور شده بود که کلیه مسافران خود را در نوکنده پیاده و با اتوبوس های دیگر راهی مقصد کند و رانندگان ما در تردد در این مسیر هراسان و مضطرب هستند.

خسروی یکی از رانندگان خسارت  دیده  نیز گفت : هفته گذشته در مسیر کلاله به گرگان بودیم و در هنگام عبور از کمربندی آزادشهر ، ناگهان راکب یک موتور از موتور خود پیاده شد و با پرتاب سنگی به شیشه جلوی اتوبوس موجب شکستن این شیشه شد و شدت ضربه وارده طوری بود که بعد از شکستن شیشه این سنگ به دست شاگرد اتوبوس برخورد کرد و باعث ترک خوردن دست وی شد.

وی افزود : این دومین حادثه در این چند ماه است که برای این اتوبوس پیش می آید و اگر سرعت ما بیشتر می بود یا سنگ به راننده ماشین برخورد می کرد، خدا می داند چه بلایی سر اتوبوس و بخصوص مسافران می آمد.

خسروی ادامه داد : شاگرد اتوبوس که در این حادثه مجروح شد، به دلیل مشکلات مالی و با توجه به اقتضای کاری خود نتوانست دست ترک خورده خود را گچ بگیرد و حتی قطعه شیشه ای در بازوی وی است و نمی تواند آن را درآورد.این شاگرد اتوبوس فرزند یک شهید است که برای کسب رزق و روزی خانواده اش به شاگردی در اتوبوس اکتفا کرده است.

رئیس انجمن اتوبوس رانی گنبد نیز در گفتگویی با خبرنگار گلستان ما  با تائید این موضوع  که مدتی است در این مسیر، از سوی افرادی ناشناس سنگ هایی به سمت اتوبوس ها پرتاب می شود گفت: این حادثه معمولا بین ساعت 22:30 الی 23 در نزدیکی جاده توران اتفاق افتاده است وتاکنون دو اتوبوس گنبد در تاریخ 4 و11 بهمن ماه مورد اصابت سنگ ها قرار گرفته اند .

نصرالله خادم زاده ادامه داد : یکی از راننده ها به دلیل شکستن شیشه و آسیب دیدگی چشم هایش و یکی دیگر از مسافران به دلیل پارگی تاندون پا راهی بیمارستان  شده اند.

خادم زاده افزود : تاکنون دلیل این اتفاق مشخص نشده است وما نیز پاسگاه رامیان و دلند را در جریان موضوع قرار داده ایم.

این مصاحبه کنندگان درخواست خود را مبنی بر پیگیری این مشکل و ایجاد امنیت در این مسیر از سوی مسئولین مربوطه  این گونه بیان کردند که این که ما توقع داشته باشیم پلیس در هر منطقه از این مسیر نیروی امنیتی قرار دهد این توقع درستی نیست ، ولی این عزیزان می توانند در این خصوص پیگیری های لازم را انجام دهند و عوامل این حوادث را دستگیر کنند چرا که به لطف الهی تاکنون خسارات مالی و جراحات جزئی بوده است و اگر در یکی از حوادث سنگ باعث مرگ راننده شود ، این امر موجب تلفات جانی مسافران می شود و در اینجاست که پاسخگویی به مردم و افکار عمومی جامعه سخت خواهد بود .

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار