اولین فاز مرکز ناباروری استان گلستان افتتاح می‌شود

1403-06-18 03:06:05
0
115

معاون پشتیبانی پژوهشگاه رویان با اعلام آمادگی کامل و ارایه خدمات در جهت راه‌اندازی کلینیک درمان نازایی در استان گلستان گفت: ما نیز در کنار مسئولان گلستانی تلاش خواهیم کرد تا این استان نیز بتواند هرچه سریعتر به این اهداف بلند دست یابد.


به گزارش کلاله خبر٬دکتر وثوق در دومین جلسه راه­‌اندازی مرکز ناباروری در استان گلستان افزود: برای احداث هر مجموعه­‌ای باید ارکان مختلفی را در کنار هم قرار داد تا مجموعه­‌ای راه­‌اندازی شود، بنابراین برای اینکه این مرکز پس از افتتاح، پایدار بماند، تا مدتی نیاز به پشتیبانی و اعتبار­های مالی مستمر دارد.

وی ادامه داد: محل در نظر گرفته شده برای راه­‌اندازی این کلینیک مکان مناسبی است ولی نیازمند ایجاد تغییرات اساسی وتهیه تجهیزات لازم است.

در ادامه این جلسه معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده رویان نیز با بیان اینکه سرمایه جهاد دانشگاهی فرهنگ و نیروی انسانی قوی است، گفت: نگاه مثبت به کارها سرعت می‌بخشد.

دکتر شاهوردی با اشاره به اینکه گلستان استعداد بالقوه­‌ای برای راه‌اندازی این مرکز دارد، افزود: نگاه ما برای ایجاد یک مرکز تخصصی باید یک نگاه تخصصی عمیق باشد.

وی تاکید کرد: با وجود حضور جهاد دانشگاهی در استان گلستان این پتانسیل و استعداد وجود دارد که این قبیل پروژه­‌ها مدیریت شده و به سرانجام برسد.

در ادامه معاونت توسعه منابع استانی استانداری گلستان گفت: جهاد دانشگاهی و حضور آن در استان از جمله نعمت­‌های ویژه و مکان­‌هایی است که شامل حال مردم این منطقه شده و ما نیاز مبرم به حضور جهاد در استان داریم.

سوخته‌سرایی یادآور شد: امروز برگزاری این جلسه و حضور معاونین پژوهشگاه رویان در استان نشان از برکت وجودی جهاد، روحیه و عملکرد جهادی در گلستان است.

وی ضمن اعلام آمادگی و حمایت لازم از سوی استانداری گلستان جهت راه­‌اندازی کلینیک درمان نازایی در استان تصریح کرد: راه­‌اندازی این مرکز در استان علاوه بر برطرف کردن مشکلات مردم استان می‌تواند به کشورهای هم‌مرز نیز خدمات لازم را ارایه نماید.

همچنین رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان نیز گفت: این نهاد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان می‌تواند با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در این منطقه بخش مهمی از مشکلات مردم در این زمینه را برطرف کرد.

صادق سلمانپور با اشاره به تلاش­‌های استاندار گلستان و دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه افزود: افتتاح هر چه سریعتر کلینیک درمان ناباروری، همکاری و همیاری بیشتر مسئولان و خیرین استان را می­‌طلبد.

وی ادامه داد: با تاسیس این مرکز در استان می­‌توان علاوه بر مردم گلستان به کشورهای هم مرز با استان نیز خدمات ارایه کرد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز در ادامه جلسه گفت: این دانشگاه نیز در جایگاه خود برای تسهیل ارائه خدمات در این مورد از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

فراهی همچنین آمادگی این دانشگاه را برای ارایه هرگونه تسهیلات در چارچوب مواردی که برعهده این دانشگاه گذاشته شده و حتی فراتر از آن نیز اعلام نمود.

در پایان این جلسه مقرر گردید؛ پس از تحویل مکان مورد نظر در بیمارستان دزیانی به جهاددانشگاهی، تبدیل آن به فضای مناسب و لازم، مشخص نمودن ترکیب تیم تخصصی و تنظیم چارت کاری مناسب اولین فاز آن در دهه فجر امسال افتتاح گردد./گلستان ما به نقل از ایسنا


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار