رئیس کانون پرورشی فکری کلاله:

کانون پرورشی فکری کلاله کتابدار نمونه کشوری شد

1403-07-28 11:07:43
0
63

سرویس فرهنگی: رئیس کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کلاله گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کلاله در سال 92، عنوان کتابدار نمونه کشوری را کسب کرد.

 

به گزارش کلاله خبر، زینب سنچولی با اعلام این خبر افزود: برای بدست آوردن این جایگاه تلاش های فراوانی انجام دادیم و بالاخره در سال 92 توانستیم این جایگاه که درخور کانون پرورشی فکری کلاله است را کسب نمایم.

وی تاکید کرد: کتابخانه کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کلاله بروز ترین کتابخانه در سطح شهرستان است و این کتاب ها طی هر دوره بروز رسانی می شود و کتاب های قدیمی از چرخه خارج می شوند.

سنچولی مدعی شد که این کتابخانه در سطح کتابخانه های زعفرانیه هستند و تنها تفاوت این آن با کتابخانه های تهران، در تعداد مراجعه کنندگان آن می باشد.

این مسئول تصریح کرد: اخیرا درشهرهای بزرگ استان گلستان در زمینه کتاب و کتابخوانی و نویسندگی اتفاق های جالبی رخ می دهد و آن هم این است که مسئولین این شهرها با کمک یکدیگر در همایش های مربوط به کتاب، از نویسندگان برجسته کشوری و بین المللی دعوت به عمل می آورند.

وی گفت: علی رغم اینکه در شهرستان کلاله از این برنامه ها استقبال چندانی نمی شود ولی ما در همه همایش ها در سطح استان  به همراه اعضای خود شرکت می کنیم و آنهم به دلیل تشویق کودکان و نوجوانان شهرستان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

سنچولی اظهار داشت: در این مرکز برای تشویق کودکان و نوجوانان فعالیت های فراوانی انجام می گیرد از جمله اینکه با کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلاله تاکنون 500 کتاب الکترونیکی قابل نصب بر روی گوشی های موبایل دانلود شده است و همچنین در کنار این اقدام، ماهانه در این مرکز یک کتاب نقد و بررسی می شود.

وی افزود: در حال حاضر در این کتابخانه 14 هزار جلد کتاب وجود دارد و این کتابخانه دارای 2045 عضو است که در هر ماه 500 کتاب به عنوان خروجی در سامانه این کتابخانه ثبت می شود.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار