سرویس ورزشی:

جلیل ایمری کاپیتان با اخلاق تیم والیبال نشسته تیم ملی ایران را بهتر بشناسیم

1403-08-01 11:08:30
0
37

سرویس ورزشی: گفتگویی زیبا و خواندنی با جلیل ایمری کاپیتان با اخلاق تیم والیبال نشسته تیم ملی ایران که خواندن این گفتگو خالی از لطف نیست.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از وبلاگ هیئت جانبازان و معلولین کلاله:


تاريخ تولد، محل تولد، هنگام تولد:


احتمالا در سال 1347 در شهرستان گنبد کاووس در استان گلستان به دنیا آمد.

پدر: -
مادر:-
برادر: -
خواهر:-
همسر:-
فرزندان:-


دوران زندگي:

وی بازیکن و کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته ایران است. در طول 17 سال حضور در تیم ملی توانسته است سه مدال طلای پارا المپیک1996 آتلانتای آمریکا ، 2000 سیدنی استرالیا و 2008 پکن چین و نیز مدال نقره پاراالمپیک 2004 آتن یونان و 2011 لندن و نیز مدالهای طلای رقابتهای جهانی 1998 تهران ، 2010 آمریکا و مدال نقره رقابتهای جهانی 2006 هلند و نیز مدال برنز 2002 قاهره مصر را به کارنامه خود اضافه کند. وی همچنین مدال های طلای مسابقات قهرمانی 2006 آسیا در مالزی ، پارالمپیک آسیایی 2010 گوانگجوی چین و نیز چندین دوره قهرمانی لیگ برتر والیبال نشسته ایران را به همراه تیم ذوب آهن بدست آورد.

پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲

وی در بازیهای پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن انگلستان، به همراه تیم ملی والیبال ایران با شکست روآندا، بریتانیا، روسیه، بوسنی و هرزگوین، چین، برزیل به دیدار پایانی راه یافت.

شکست در برابر بوسنی

تیم ملی والیبال نشسته جمهوری اسلامی ایران در شهریور 91 در مسابقه فینال بازیهای پارالمپیک لندن با قبول شکست در مقابل بوسنی و هرزگوین، به مدال نقره این بازی ها بسنده کرد. والیبالیست های کشورمان در این مسابقه که در سالن اکسل لندن برگزار شد، با حساب 3 بر 1 نتیجه را به حریف واگذار کردند. حدود پنج هزار تماشاگر از جمله تعداد زیادی از هموطنان ایرانی مقیم لندن از نزدیک شاهد این بازی بودند.
تیم ملی والیبال نشسته کشورمان گیم اول این مسابقه را با نتیجه 25 بر 19 به نفع خود پایان داد، ولی در گیم های دوم، سوم و چهارم به ترتیب با نتایج 21 - 25، 22 - 25 و 15- 25 شکست خورد.
تیم کشورمان که در دور مقدماتی بازی ها، تیم بوسنی را با حساب 3 بر 1 شکسته داده بود، در این مسابقه نتوانست در حد و اندازه های خود بازی کند و نسبت به بازی های قبلی پر اشتباه و ناهماهنگ ظاهر شد.
ایمری؛کاپیتان گنبدی تیم ملی والیبال نشسته گفت: البته در این رقابتها همه بازیکنان تلاش خود را کردند و کم نگذاشتند و به نظر من شکست در برابر بوسنی یک حادثه و ناشی از غرور ما بر اثر پیروزی بر این تیم در دور مقدماتی و تیزهوشی تیم حریف بود.

خداحافظی از تیم ملی

کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته کشور در شهریور 91گفت: قبل از مسابقات پارالمپیک آرزو داشتم با کسب چهارمین مدال طلای پارالمپیک از تیم ملی خداحافظی کنم که متاسفانه بدون دست بابی به این مدال از تیم خداحافظی می کنم.
وی اظهار داشت: در طول 17 سالی که عضو تیم ملی بوده ام هر چه در توان داشتم گذاشتم و با افتخار ضمن بوسه بر این پیراهن مقدس از تیم ملی خداحافظی کرده و میدان را به جوانان با استعداد این مرز و بوم واگذار می کنم.
وی گفت: دوست داشتم این خداحافظی با کسب مدال طلای پارالمپیک لندن که چهارمین طلای پارالمپیک محسوب می شد همراه شود، ولی در فینال با یک لغزش کوچک نتیجه را به تیم بوسنی واگذار کردیم و قسمت این بود که مدال نقره پارالمپیک من به عدد دو برسد.
کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته ایران اظهار داشت: لازم می دانم از تمامی مربیانی که برای من زحمت کشیده اند و سهم بسیار زیادی در موفقیتهای من داشته اند قدردانی نمایم.

برنامه برای آینده

ایمری در خصوص برنامه آتی خود گفت: تا جایی که توان بدنی ام اجازه دهد در رقابتهای باشگاهی کشور حضور خواهم داشت، چون با این همه افتخار و مدالی که دارم برای گذران زندگی باید قرارداد بسته و بازی کنم.
این بازیکن تیم ملی، نبود حمایت مالی را دلیل حضور خود در تیمهای دیگر دانست و اظهار داشت: همانطور که گفتم برای گذران زندگی خود و خانواده به مبلغ قرارداد باشگاهی نیاز دارم و متاسفانه تیم گنبدکاووس هر سال با مشکل مالی مواجه است که این امر باعث می شود بر خلاف میل خود به تیم های دیگر بروم در حالی که کسب افتخار با پیراهن گنبدکاووس برایم طعم دیگری دارد.

افتخارات:

مدال طلای پارالمپیک

  • 1996 آتلانتای آمریکا
  • 2000 سیدنی استرالیا
  • 2008 پکن چین

مدال نقره پارالمپیک

  • 2004 آتن یونان
  • 2011 لندن
  • مدال طلای رقابتهای جهانی 1998 تهران
  • 2010 مدال طلای رقابتهای جهانی آمریکا
  • 2006 مدال نقره رقابتهای جهانی هلند
  • 2002مدال برنز قاهره مصر
  • مدال های طلای مسابقات قهرمانی 2006 آسیا در مالزی
  • پارالمپیک آسیایی 2010 گوانگجوی چین
  • چندین دوره قهرمانی لیگ برتر والیبال نشسته ایران به همراه تیم ذوب آهن
  • نایب قهرمانی جهان در 2006 هند

نقل قول و خاطرات:

ایمری با اشاره به حضور ایرانی ها در سالن مسابقات گفت: حضور هموطنان ما در رقابت های جهانی مایه انرژی مضاعف است. به هرجای دنیا که می رویم ایرانی های مقیم آن کشور به حمایت از ما می پردازند.
جلیل ایمری:من گنبدی هستم و به گنبدی بودن خود افتخار می کنم و به هر جایی رسیدم با راهنمایی مربیان این شهر و نیز حمایت مردم گنبدی بوده است و خیلی دوست دارم در سالهای آخر والیبالم با تیم شهرم به موفقیت دست یابم.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار