سوالی بنیادی در جلسه ای درکلاله:

چگونه می توان فرهنگ کتاب وکتابخوانی را در کلاله نهادینه کرد؟

1403-07-28 11:07:48
0
60

سرویس فرهنگی: چگونه می توان فرهنگ کتاب و کتاب و کتابخوانی را در کلاله نهادینه کرد؟این سوالی بود که در جلسه روز گذشته انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مطرح شد.

 

به گزارش کلاله خبر، روز گذشته در سالن اجتماعات فرمانداری کلاله جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار شد و این جلسه بااین سوال که چگونه می توان فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در کلاله نهادینه کرد شروع شد و این جلسه با جذابیت های خاص خود همراه بود.

در این جلسه محمد تقی قزلسفلی فرماندار کلاله با تاکبد بر اینکه سرانه مطالعه و کتابخوانی در شهرستان پایین است گفت: همانطور که می دانید در سبد کالایی ما ایرانیان، جای کتاب خالی است و باید کتاب جزء سبد کالایی خانواده باشد.

وی افزود فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی با تشکیل جلسات  و ادعا امکان پذیر نیست و این مهم زمانی میسر است که خود  وارد عمل شویم و این کار را باید از خود شروع کنیم و در وهله بعد این امر را به دیگران توصیه نمایم که اگر غیر از این باشد نهادینه کردن این موضوع در جامعه مقدور نخواهد بود.

علی مجاهدی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کلاله نیز در این جلسه از تشکیل کتابخانه های مشارکتی در پژوهش سرای شهرستان خبر داد و گفت: در این خصوص مذاکرات اولیه با مدیرت آموزش و پرورش کلاله انجام گرفته است و در انتظارعملیاتی شدن این پروسه هستیم.

محمد محمدزاده مدیریت آموزش و پرورش کلاله ضمن تایید این خبر گفت: ما آماده ایم برای تجهیز کتابخانه پژوهش سرای امام رضا(ع) که متعلق به این مدیریت است، با کتابخانه عمومی شهرستان تفاهم نامه ای منعقد کنیم.

وی افزود: در کتابخانه پژوهش سرای کلاله 7000 جلد کتاب وجود دارد و 1800 نفر عضو این کتابخانه هستند و درآن فعالیت های علمی پژوهشی با ارائه مشاوره های تحقیقاتی برای دانش آموزان انجام می گیرد.

در این جلسه ازجمله اشکالاتی که بر کتابخانه عمومی شهرستان گرفته شد، این بود که در ورودی شهر و مرکز شهر هیچ راهنمایی برای نشان دادن مسیر کتابخانه وجود ندارد و افرادی که برای اولین بار می خواهند از کتابخانه شهرستان استفاده کنند پیدا کردن این مکان به آسانی امکان پذیر نیست.

محمود آبیل رئیس شورای شهر کلاله که در این جلسه حضور داشت گفت: از جمله اقدامات مدنظر شورای شهر وشهرداری کلاله فرهنگ سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کارکنان شهردرای است و در این زمینه شورای شهر و شهرداری کلاله برای همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار