مزایده های بودار در شهر کلنگ ؛

این مزایده مشکوک در بندرترکمن به نفع چه کسی است؟

1403-06-26 08:06:42
0
113

سرویس اجتماعی : قیمت کارشناسی شده زمین موردنظر حدود هشت میلیارد تومان و عوارض شهرداری بیش از سه میلیارد تومان می باشد و هزینه ساخت مجتمع برابر نظر کارشناس دادگستری  بیش  از هجده میلیارد تومان می باشد و بعد از اتمام طرح سهم  شهرداری  کمتر از آورده شهرداری  یعنی ارزش زمین و عوارض خواهد بود به عبارت  دیگر طرح برای شهرداری توجیه اقتصادی  ندارد ولی برای سرمایه گذار توجیه  اقتصادی  دارد .

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از گلستان ما، طرح مجتمع توسط شرکت ایستا سازه تهیه شده که اتفاقا تنها شرکت کننده در فراخوان نیز همین شرکت می باشد ضمنا در اسناد مزایده تنها چهار برگ نقشه وجود دارد و بقیه نقشه ها فقط در اختیار شرکت  ایستا سازه می باشد که قرار است به عنوان برنده تعیین شود یعنی  رقابتی کاملا عادلانه ؟؟؟

به  منظور تامین فضای سبز در هسته مرکزی شهر بندرترکمن وجبران کسری سرانه  فضای  سبز و همچنین  تامین  پارکینگ  عمومی در شهر دوره اول شورای شهر با پیگیریهای لازم از طریق راه آهن نسبت به خرید قطعه زمینی به مساحت  5600 مترمربع  در ضلع غربی بلوار آزادی اقدام نمودند تا جهت احداث پارک و پارکینگ  اقدام شود (صورتجلسه مجمع عمومی عادی فوق العاده شرکت سهامی راه آهن درمورخه 15/5/82 که به امضای وزیر راه وترابری و وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رسیده است)

برابر قرارداد شماره 35/2321 مورخه 17/2/84 فیمابین راه آهن وشهرداری  موضوع ایجاد فضای سبز در بند 6 قرارداد تاکید شده است ...

متاسفانه علیرغم تمام تعهدات مربوط ازجمله قرارداد با راه آهن شهرداری بدون درنظر گرفتن موضوع فضای سبز و پارکینگ عمومی طرح  مجتمع تجاری در چهار طبقه وبازیربنای بیش از 17000 مترمربع را درنظر گرفته است ...

در طراحی  مجتمع  موردنظر هیچ یک از مهندسان بندرترکمن هیچگونه نقشی نداشته و حتی  مهندسین شاغل درشهرداری نیز هیچکدام در طراحی نقشه  مجتمع دخالتی نداشته واطلاعی از آن  ندارند و حتی  خانم سوقی که فوق لیسانس سازه وعضو شورای  شهر می باشند نیز زیر نقشه را تایید نکرده اند البته  بقیه اعضای شورا که اتفاقا هیچ تخصصی در این زمینه ندارند  نقشه را تایید کرده اند ....

طرح مجتمع توسط شرکت  ایستا سازه تهیه شده که اتفاقا تنها شرکت کننده در فراخوان نیز همین شرکت می باشد  ضمنا در اسناد مزایده تنها چهار برگ نقشه وجود دارد و بقیه نقشه ها فقط در اختیار شرکت  ایستا سازه می باشد که قرار است به عنوان برنده تعیین شود یعنی  رقابتی کاملا عادلانه ؟؟؟

مسئول برگزاری مزایده نمایشی ونماینده تام الاختیارشهردار آقای مرادمحمد اونق می باشد که  بعلت تخلفات گسترده چندین مورد از طرف حراست ردصلاحیت  شده بود ونگهبان سابق پارک جاده بندرگز که دیپلم خود را درنوبت شهریور بامعدل 10/99 اخذ کرده بود  .

این در حالی است که در شهرداری بندر پنج نفر مهندس مرتبط وجود دارند که هیچ نقشی در طرح نداشته اند . لابد آقای اونق  اطلاعات ساختمانی اش از همه مهندسین شهر و شهرداری بیشتر بوده و شاید هم هیچ  کس به  اندازه ایشان بلد نیست ....کند

 قیمت کارشناسی شده زمین موردنظر حدود هشت میلیارد تومان وعوارض شهرداری بیش از سه میلیارد تومان می باشد و هزینه ساخت مجتمع برابر نظر کارشناس داد گستری  بیش  از هجده میلیارد تومان می باشد وبعد از اتمام طرح سهم  شهرداری  کمتر از آورده شهرداری  یعنی ارزش زمین و عوارض خواهد بود به عبارت  دیگر طرح برای شهرداری توجیه اقتصادی  ندارد ولی برای سرمایه گذار توجیه  اقتصادی  دارد ..

 و اما چند سوال بسیار مهم  از شهردار بندرترکمن  :

 1- آیا  مهندسین باتجربه شهر و مهندسین شاغل درشهرداری  درخصوص  طرح  موردنظر تخصص لازم دارند یا نگهبان سابق پارک جاده بندرگز ؟ ؟ ؟

 2- آیا ارزش اسناد مزایده که فقط شامل چهار برگ نقشه می باشد پانصد هزار تومان است ؟ احتمالا پانصد هزارتومان هزینه تمام نقشه های  لازم بوده که  فقط در اختیار شرکتی است که قرار است برنده شود و خودش طرح را تهیه کرده است وبقیه شرکت کنندگان فقط باید پول چهار صدبرگ نقشه را بدهند و تنها چهار برگ نقشه دریافت دارند که خالی از لطف نباشد .

 3- چطور ساختمانی  چهار طبقه  و آنهم با احداث پارکینگ در طبقه چهارم قراراست احداث شود و آزمایش مکانیک خاک ندارد  ؟ ؟ ولی مردم عادی مجبورند  جهت ساختمانهای سه طبقه به بالا حتما حتما حتما  نتیجه آزمایش  مکانیک خاک ارائه  کنند  ؟ ؟ در صورت اجرای ساختمان موردنظر عملا و در واقعیت پارکینگ طبقه چهارم کاملا نمایشی  خواهد بود و هیچ استفاده ای از آن نخواهد شد و عملا منجر به ایجاد ترافیکی سنگین در خیابان آزادی خواهد شد ..فراموش نکنیم  که  فلسفه  واگذاری زمین از راه آهن به دلیل احداث پارکینگ عمومی بوده نه ایجاد ترافیک سنگین در خیابان اصلی شهر ....آقای  شهردار شما چه تو ضیحی در این خصوص دارید ؟ ؟

4- یک هفته بعد از چاپ  آگهی مزایده تعدادی  متقاضی جهت اخذ اسناد به شهرداری مراجعه میکنند ودر کمال نا باوری به آنها اعلام می شود که اسناد هنوز آماده نشده ...چطور چنین تخلف آشکاری در شهرداری رخ می دهد  ؟ ؟ ؟

چگونه مدیریت برگزاری مزایده  به کارگر دیپلمه شهرداری که پست سازمانی ایشان تلفنچی می باشد  واگذار شده است ؟ ؟  فرد موردنظر اراضی اسکله  را درسال 84  بدون هیچگونه تشریفات قانونی واگذارکرده بود  ( قرارداد شماره 1701مورخه 3/2/1384) که پس از اعتراض بازرسی مجددا درسال 85 با برگزاری مزایده ای نمایشی که تخصص ایشان میباشد دوباره به همان شرکت قبلی واگذار نمود .

.فرد مورد نظر در زمان تصدی امور مالی شهرداری  جهت ساخت وساز منزل خود در چهار طبقه از مصالح شهرداری با اخذ مجوز در جلسه 25 مرخه 28/6/87 شورای شهر استفاده نموده و طی نامه شماره 2/17974مورخه 28/8/86 از بانک ملت و طی نامه شماره 2/13712 مورخه 19/6/87 از بانک مسکن که بانکهای طرف حساب شهرداری بوده اند بواسطه کارکرد حساب شهرداری وام گرفته است .نامبرده در زمان تصدی امور مالی امتیاز آزانس به نام برادرش  گرفته و اتفاقا نام آزانس مذکور بنام پسرش "سینا " می باشد . ...چطور بیت المال را بدست چنین افرادی سپرده اید  ؟؟

تهیه و تنظیم گزارش : م . خ از بندرترکمن / سایت عدالتخواهان گلستان


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار