رجبی در نطق میان دستور:

پس گرفتن دعوت از ایران در کنفرانس ژنو ۲ نشان‌دهنده عدم استقلال سازمان ملل است

1403-07-03 05:07:17
0
40

سرویس سیاسی: نماینده مردم مینودشت در مجلس گفت:اقدام سازمان ملل از دعوت ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 و پس گرفتن آن تحت فشار آمریکا، نشان داد که این سازمان گوش به فرمان آمریکا است و استقلال لازم را ندارد .

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از خانه ملت، عبدالکریم رجبی در نشست علنی امروز سه شنبه 1 بهمن ماه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور،در صحن علنی ضمن تبریک هفته وحدت با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری اظهار داشت: مسلمانان باید برای اتحاد خود به مشترکات دینی خود تکیه کنند و تفرقه بین مسلمانان و جنگ‌های داخلی در کشورهای اسلامی مژده برای استکبار جهانی است.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی،  اظهار داشت: از تیم مذاکره کننده هسته ای کشور که زحمات طاقت فرسای آن ها به ثمر نشست و دشمن را مجبور به قبول حقانیت کشور عزیز ایران اسلامی در برخورداری از انرژی صلح ‌آمیز هسته ای و تعلیق تحریم‌های ظالمانه خود کردند تشکر می‌کنم و به استکبار جهانی هشدار می‌دهم که دست از شیطنت های غیر اخلاقی بردارند و به تعهدات خود پایبند باشند.

رجبی، افزود: ایران اسلامی به عنوان مقتدرترین کشور منطقه نقش تعیین کننده ای در معادلات سیاسی منطقه دارد،به طوری که هر مذاکره ای بدون حضور ایران اسلامی منجر به شکست خواهد شد.

 وی ادامه داد:اقدام سازمان ملل از دعوت کشور برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 و پس گرفتن آن تحت فشار آمریکا، نشان داد که این سازمان گوش به فرمان آمریکا است و استقلال لازم را ندارد .

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس تصریح کرد: استان گلستان با وجود پتانسیل‌های بسیار معدن، کشاورزی ، صنعتی و گردشگری، متأسفانه جزو 8 استان محروم کشور است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار داشت: در استان گلستان توسعه کشاورزی مستلزم  مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی است و توسعه گردشگری مستلزم سرمایه گذاری در  ایجاد زیرساخت ها  است.

رجبی افزود:آنچه مهم است صنعتی شدن استان و احداث صنایع پیشرو و نوین است که استان را در مسیر توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار قرار می‌دهد به طوری که همدلی، وحدت، تعامل، می‌تواند استان گلستان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

وی در خصوص حوزه انتخابیه و تذکراتی چند به دولتمردان ادامه داد: سد نرما به عنوان یکی از طرح‌های مهم ملی و تنها طرح دارای فاینانس داخلی در استان گلستان است که متاسفانه در بودجه 93 اعتبار بسیار ناچیزی را در سقف تعهدات سهم دولت در نظر گرفته شده که از ریاست جمهوری تقاضا دارم نسبت به افزایش ارتقای سطح بودجه دستورات لازم را صادر کنند، در این خصوص با معاونت ریاست جمهوری جلسات متعددی گذاشته شده و علی رغم قول مساعد آن ها، متاسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس تصریح کرد: جنگل گلستان به عنوان یکی از پارک های بین المللی کشور با برخورداری از گونه های کمیاب جانوری و گیاهی از نظر زیست محیطی شرایط بسیار نامساعدی دارد و به علت قرار گرفتن در مسیر جاده گرگان – مشهد که از داخل پارک ملی عبور می‌کند سالیانه باعث خسارت‌های فراوان زیست محیطی به گونه‌های گیاهی و جانوری می‌شود ،از ریاست جمهوری و سازمان محیط زیست در خواست می‌کنم نسبت به ایجاد جاده‌های جایگزین که مطالعات اولیه آن انجام شده است از طریق  کلاله و بجنورد اقدام کنند تا بیش از این باعث خسارت نگردد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار داشت: از ریاست جمهوری و هیات دولت درخواست می‌کنم نسبت به اعلام ارتقای روستاهای دزین مینو دشت به شهر که ماه ها در هیات دولت معطل مانده اند اقدام عاجل صورت گیرد.

رجبی افزود: از وزیر نفت می‌خواهم نسبت به گازرسانی به روستاهای شهرستانهای شرق استان به ویژه کلاله و مراوه که اغلب از مناطق کوهستانی به حاشیه جنگل قرار دارند و از سطح برخورداری بسیار پایینی رنج می‌برند تسریع گردد.

وی ادامه داد:از وزیر نیرو می‌خواهم نسبت به تامین آب شرب بهداشتی روستاهای شرق استان که  از سطح برخورداری بسیار پایینی هستند و باعث شیوع بیماری‌های واگیردار شده اند، اقدام عاجل به عمل آ‌ورند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: از وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نسبت به تجهیز بیمارستان مینودشت و تکمیل و بهره برداری بیمارستان کلاله و مراوه تپه اقدام عاجل به عمل آ‌ورد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار