وحدت و نیاز جامعه به آن

1403-08-01 01:08:38
0
10

سرویس سیاسی: وحدت در یک جمله یعنی اشتراک یک جامعه در رسیدن به یک هدف می باشد و این جامعه می تواند از تعدادی اندک یا بی شمار انسان تشکیل شده یاشد.

 

با وحدت بسیاری از مشکلات یک جامعه مرتفع می گردد و این جامعه بسوی هدف مدنظر سوق داده می شود.

ازجمله اهداف دشمنان چه خارجی چه داخلی در یک جامعه خدشه دار کردن وحدت بین انسان ها است چرا که آنها به این نتیجه رسیده اند که با ایجاد اختلاف و برهم زدن وحدت بین انسان ها می توانند مانع رسیدن یک جامعه به سوی هدف آن شوند.

دشمنان اسلام برای مبارزه با اسلام، از جنگ سخت رو به جنگ نرم آورده اند و با استفاده از ابزارهای رسانه ای سعی بر ایجاد اختلاف بین مسلمانان دارند و در این زمینه فعالیت های فرهنگی مختلفی انجام داده اند.

بوجود آمدن فرقه هایی چون وهابیت، سلفی و تکفیری از جمله فعالیت های ضد اسلامی دشمن است که برخی از افراد با لباس اسلام، سعی در ضربه زدن به اسلام و مسلمانان دارند.

گفتنی است هدف اصلی این فرقه ها شستشوی مغزی افراد خودفروخته و به دنبال آن ایجاد تفرقه بین مسلمانان می باشد و یرخی از آنها خود را به تشیع و برخی نیز به اهل تسنن نسبت می دهند و نتایج کارهای ناشایست خود را به این دو مذهب نسبت می دهند.

این روزها برخی از روحانیون وهابیت با فتواهای عجیب خود باعث آشفتگی جهان اسلام شده اند چرا که با فتواهای مضحک خود با لباس اسلام، باعث انحراف فکری و عقیده ای جوامع مختلف نسبت به اسلام ناب محمدی(ص) می شود.

معلوم است که مسلمانان واقعی فریب چنین افکار وعقایدی را نمی خورند و تنها افرادی که سست بنیان هستند فریب چنین افرادی را می خورند.

آنچه معلوم است این می باشد که برای مبارزه با چنین اقداماتی باید بین مسلمانان خصوصا شیعه و سنی وحدتی منسجم و مستحکم ایجاد شود تا دشمن نتواند با رخنه در این وحدت به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد.

امام خمینی (ره) نیز وحدت را تنها عامل رفع مشکلات یک جامعه می دانستند و برای تحقق این مهم یک هفته بنام هفته وحدت در ایران نام گذاری شد و در این هفته بسیاری از وجه مشترکات شیعه و سنی نمایان می شود و درپناه این مشترکات وحدت و انسجام این دو مذهب افزایش می یابد.

 از گفته های بالا می توان نتیجه گرفت که در ایران وحدت بین شیعه و سنی مانعی بزرگ برای دشمنان است و تا زمانی که خللی در این وحدت ایجاد نشود دشمن یا دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران نمی توانند به اهداف خود برسند.

جامعه ای که درآن وحدت وجود ندارد، دچار بسیاری از مشکلات سیاسی، مذهبی می شود و اهرم مدیریت این جامعه از دست مسئولین آن خارج می شود و در خلال چنین مشکلی دشمن به بسیاری از مقاصد خود می رسد. پس جوامع اسلامی برای حفظ کشور خود باید وحدت را سرلوحه کارهای خود کنند و در وهله بعدی به مدیریت کارهای دیگر کشوری بپردازند.

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار