جریانهای تکفیری عامل التهاب و اسلام ستیزی در جوامع اسلامی هستند

1403-07-28 09:07:46
0
59

سرویس سیاسی: دبیرکنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری گفت: وهابیت و جریان های تکفیری عامل التهاب، وحشت و اسلام ستیزی در جوامع بشری هستند.


 

به گزارش کلاله خبر، دبیر کنگره بین المللی خطرجریان های تکفیری گفت: وهابیت و جریان های تکفیری عامل التهاب ، وحشت و اسلام ستیزی در جوامع بشری هستند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی علیزاده موسوی روز چهارشنبه در همایش نقش هدایتگری علمای اسلام در برون رفت از چالش ها در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی کلاله افزود: پایگاه جریان های تکفیری بین توده مردم است که باید مورد هدایت قرار گیرد.

وی گفت: عوامل رسانه ای دشمنان با راه اندازی سایت ها و پخش برنامه های مستهجن ماهواره ای ، از درون اسلام اسلام را مورد هجمه قرار می دهند.

دکتر علیزاده موسوی ادامه داد: این گروه ها تحت عنوان اسلام و با صدور فتواهای عجیب و غریب کارهایی انجام می دهند که حتی در قرون وسطی نیز سابقه نداشته است .

وی اظهار داشت: روحانیون با شناخت این گروه ها و همچنین عملکرد و هجمه های آنها ، در جهت نجات و روشنگری جوانان و توده مردم وظیفه و رسالت سنگینی دارند.

دبیر کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری افزود: کسی که مواد منفجره به خود می بندد و خودش را در بین مسلمانا ن منفجر می کند مسلما خبر ندارد که علمای اسلام معتقد به این هستند که کسی که اهل نماز و قبله است و روزه می گیرد را نمی توان کشت و در قرآن هم آمده کسی که این افراد را بکشد، جایش در جهنم است

وی ادامه داد: علمای اسلام بصورت فکری و اجتماعی در بین توده های مسلمان روشنگری کنند، کسی که اهل توحید است و بطرف قبله نماز می خواند نمی شود تکفیرش کرد.

امام جمعه کلاله نیز وظیفه روحانیون را در این برهه از زمان بسیار خطیر دانست و با اشاره به فتوای روحانیون وهابی و سلفی گفت: فتوا باید ریشه قرآنی داشته باشد.

وی افزود: وهابی ها و سلفی ها با صدور فتواهای عجیب و غریب، شرایطی بوجود آورده اند که باید در این شرایط خون گریه کرد.

حجت السلام و المسلمین رضا کشیری افزود: جهاد نکاح یکی از فتواهای شرم آور وهابیون است که نکاح با محارم را جایز و حلال دانسته در حالی که در هیچ جای فقه اهل سنت و شیعه این مورد جایز شمرده نشده است.

وی گفت: فتوای مضحک وهابیون ریشه اسلامی ندارد بلکه مظلومیت اسلام است و با لباس اسلام مثل خوره به اسلام حمله ور شده اند.

کشیری با بیان اینکه علمای اهل سنت جایگاه رفیعی نزد ما دارند، افزود: علمای اهل سنت حساب خود را از وهابیون ، سلفی ها و تکفیری ها جدا کنند.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر نیز گفت: وهابی ها ،سلفی ها و تکفیری ها هیچ جایگاهی بین فرقه های اهل سنت ندارند.

آخوند خوجملی اعتدال و میانه روی را مورد تاکید قرار داد و افزود: وهابی ها ، سلفی ها و تکفیری ها با افراط و تفریط زمینه های از بین بردن حق را فراهم می کنند.

وی تصریح کرد: مباح شمردن خون مسلمان، مخالفت و دور شدن از خط رسول الله(ص) است .

امام جمعه اهل سنت نگین شهر ادامه داد: هم زیستی مسالمت آمیز، دوری از افراط و تفریط مورد تاکید اسلام است .

وی همچنین اظهار داشت: رعایت حقوق یکدیگر، انسجام و وحدت اسلامی مورد توجه و تاکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است .

در ادامه این همایش از نویسندگان 4 مقاله برتر با موضوع نقش هدایتگری علمای اسلامی در برون رفت از چالش ها، با اهدای لوح یادبود و جایزه مورد تجلیل شد.

در این همایش علاوه بر مسئولان استانی و شهرستانی، جمعی از روحانیون شیعه و سنی استان گلستان حضور داشتند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار