امام جمعه اهل سنت کلاله:

شیعه وسنی نقاط مشترک زیادی دارند

1403-07-28 09:07:38
0
58

سرویس اجتماعی: امام جمعه اهل سنت شهرستان کلاله گفت: همه مسلمین جهان اعم از شیعه وسنی به یک خدا، یک پیامبر و کتاب آسمانی و قبله ای واحد معتقد هستند و نقاط مشترک آنها بسیار بیشتر از نقاط افتراق می باشد.

 

الحاج محی الدین آخوند احمدی در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر گفت:همه مسلمین جهان اعم از شیعه وسنی به یک خدا، یک پیامبر و کتاب آسمانی و قبله ای واحد معتقد هستند و نقاط مشترک آنها بسیار بیشتر از نقاط افتراق می باشد و لازم است با تکیه بر مشترکات و پرهیز از مطرح کردن مفترقات، وحدت اسلامی را تقویت کنیم.

وی افزود: فقط با وحدت اسلامی می توانیم بر دشمنان خود غلبه کنیم و به همین منظور بود که امام خمینی(ره) ندای وحدت سردادند و آن را تنها راه حل مشکلات جهان اسلام معرفی نمودند.

امام جمعه اهل سنت کلاله تاکید کرد: اعلام هفته وحدت از 12 تا 17 ربیع الاول یکی از اقدامات مهم امام خمینی (ره) بود که هر ساله بزرگداشت آن باعث توجه بیشتر امت اسلامی به این مهم می شود.

احمدی یاداور شد: پیام مهم قرآن و سنت رسول الله (ص) وحدت و چنگ زدن به ریسمان محکم الهی که همان قرآن است می باشد و برخی از مسلمانان به علت دور شدن از دستورات دینی، در برخی از موارد دچار تفرقه و اختلاف شده اند و تنها را حل رفع چنین مشکلاتی پناه بردن به آیات وحدت بخش قرآن می باشد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار