سرویس اجتماعی:

207 میلیارد ریال کمک معیشت به مددجویان کمیته امداد گلستان پرداخت شد

1403-08-01 07:08:20
0
8

سرویس اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: در سال جاری بیش از 207 میلیارد ریال کمک معیشت به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از ایرنا، ˈعباس حاجی اکبریˈ روز یکشنبه در این باره اظهار کرد: در 9 ماه نخست سال جاری برای 50 هزار و 410 خانوار تحت حمایت این نهاد، 207 میلیارد و 26 میلیون ریال کمک معیشت پرداخت شده است.

وی افزود: از این تعداد 30 هزار و 822 خانوار تحت پوشش عادی و 19 هزار و 588 خانوار تحت پوشش طرح شهید رجایی هستند.

حاجی اکبری تصریح کرد: فراهم ساختن زمینه اشتغال، تحصیل، اهداء کمک هزینه جهیزیه، ارائه تسهیلات و مساعدت برای درمان، تأمین و تعمیر مسکن از دیگر اقداماتی است که برای مددجویان این نهاد انجام می شود.

وی در ادامه از تخصصیص 40 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد از سوی بانک ملی خبر داد و گفت: پیرو مذاکرات کمیته امداد گلستان با مدیریت شعب بانک ملی استان مقرر شد 40 میلیارد اعتبار برای تسهیلات اشتغال به مددجویان تخصیص یابد.

وی افزود: تعهد بانک ملی در ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان این نهاد در سال 92 نزدیک به 90 میلیارد ریال است که با تخصیص 40 میلیارد ریال بیش از 44 درصد تعهدات خود را اجرایی می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان هم چنین گفت: در بحث اشتغال، تعهد این نهاد در شورای اشتغال استان یک هزار طرح بوده که تاکنون بیش از دو برابر آن محقق شده است.

حاجی اکبری با تأکید بر این که کمیته امداد یکی از نهادهای موفق در اجرای طرح های اشتغال است خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز این نهاد به عنوان دستگاه برتر در ایجاد اشتغال مورد تقدیر قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد گلستان افزود: در بحث مشارکت های مردمی نیز در سال گذشته صد درصد پیش بینی اعتبارات جذب شده است که مورد تقدیر سرپرستی کمیته امداد کشور قرار گرفت.

حاجی اکبری با تأکید بر این که در بخش جمع آوری زکات در همه سال ها حائز رتبه برتر در سطح کشور بوده ایم گفت: در سال 84 مبلغ جمع آوری زکات 500 میلیون تومان بود که امسال به 19 میلیارد تومان رسیده و رتبه نخست را در سطح کشور به دست آورده است.

وی در ادامه با اعلام این که بزودی چهار شبکه جدید نیکوکاری در گلستان افتتاح خواهد شد، گفت: با توجه به برنامه ریزی دهه چهارم کمیته امداد به عنوان دهه شبکه مردمی، شبکه های نیکوکاری با هدف واگذاری برخی فعالیت های خدمات رسانی این نهاد به مردم، توسعه فرهنگ انفاق، ارتقاء سطح رضایت مندی خیرین و نیازمندان و افزایش سطح دسترسی نیازمندان به خدمات این نهاد در مساجد مختلف به عنوان پایگاه این نهاد ایجاد می شود.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای مسجد محوری در افتتاح شبکه های نیکوکاری خاطرنشان کرد: هم اینک دو شبکه نیکوکاری در گرگان و بندرترکمن فعال است و بزودی چهار شبکه دیگر در شهرهای کلاله، آزادشهر، بندرگز و آق قلا افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم تعداد این پایگاه ها را در مرحله نخست تا 20 پایگاه در سطح استان افزایش دهیم.

وی با اشاره به این که این نهاد با ایجاد شبکه های نیکوکاری در مساجد سعی دارد تا مساعدت ها را از این کانال به سمت محرومان محلات سوق دهد، متذکر شد: ظرفیت محلات ظرفیتی غیرقابل انکار است و امیدواریم با ایجاد مراکز نیکوکاری در محلات هیچ نیازمندی در محل باقی نماند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار