سرپرست مرکز بهداشت کلاله:

هفته بسیج آموزش همگانی تغذیه،"کاهش مصرف نمک و روغن" نام گرفت

1403-07-28 09:07:32
0
65

سرویس اجتماعی: سرپرست مرکز بهداشت کلاله گفت: کارشناسان تغذیه این مرکز طی هفته جاری با برپایی کلاس های آموزشی در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان کلاله ضمن معرفی الگوهای صحیح مصرف موادغذایی به کاهش مصرف روغن و نمک برای ارتقا سلامت تاکید می کنند.

 

شمس الدین کردر گفتگویی گفت: مصرف بالای روغن در جامعه با میانگین 53 گرم، زیاد است لذا باید این میزان مصرف به 36 گرم در روز به استاندارد کشوری برسدکه یکی از اقدامات عملی آموزش های چهره به چهره ما در این هفته خواهد بود.

وی از مصرف نمک هم گفت و اظهار داشت: میانگین نمک مصرفی افراد جامعه ایرانی 2 برابر استاندارد جهانی است که ارتباط مستقیم با فشارخون و بیماری های قلبی عروقی دارد.

این مسئول افزود: توصیه کارشناسان تغذیه، مصرف میانگین کمتر از 5 گرم نمک در روز است که هم اکنون بیش از 10 گرم است.

عزیزه چرابین کارشناس بهبود تغذیه مرکز بهداشت کلاله هم گفت: طی این هفته علاوه بر گروه بزرگسالان به دانش آموزان هم توجه خاصی می شود.

وی افزود: توزیع میوه، حداقل در 10 مدرسه و حضور کارشناسان در مراکز آموزشی برای ذائقه سازی در کودکان برای شکل گیری عادت غذایی صحیح انجام می گیرد.

چرابین تصریح کرد: طی این هفته میان وعده های غذایی سالم و میوه های تازه را در مدارس به دانش آموزان دخترو پسر معرفی خواهیم کرد تا به این مهم برای ارتقا سلامت و بهبود کیفیت تغذیه تاکید بیشتر شود.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار