سرویس اجتماعی:

ردپای نمایندگی کارخانه سیمان گالیکش در کلاله!

1403-07-28 09:07:25
0
75

سرویس اجتماعی: ردپای نمایندگی کارخانه سیمان پیوند گالیکش در شهرستان کلاله نیز پیدا شد.

 

به گزارش کلاله خبر،اخیرا در ابتدای ورودی شهرکلاله بر روی درب یکی از مغازها تابلو "نماینگی کارخانه سیمان پیوند گالیکش" نصب شده است.

گفتنی است از زمانی که این کارخانه شروع بکار کرده بخش باورنکردی از نیلکوه برای استخراج سیمان تخریب شده است واین روال همچنان ادامه دارد.

از جمله مشکلالتی که سلامتی روستاییان اطراف این کارخانه را تهدید می کند،خطر ابطلای این روستاییان به بیماری های ریوی می باشد و درکنار آن انفجارهایی که برای تخریب این کوه انجام می گیرد باعث بروز استرس و بیماری های قلبی در طی شک های ایجاد شده می شود.

یادمان می آید که قرار بود در گرگان برای شهدا،پارک موزه ای ساخته شود که این موضوع باعث واکنش برخی مدعیان به اصطلاح طرفدار محیط زیست شد. همه ما می دانیم هرچه در این نظام داریم،حاصل جان فشانی همین شهدا است.

جای سوال است که چرا این مدعیان به اصطلاح طرفدار محیط زیست در برابر تخریب محیط زیست نیلکوه واکنشی از خود نشان نمی دهند؟ مگر جز این است که محیط زیست گالیکش نیز جز محیط طبیعی استان گلستان می باشد؟

با یکی از دوستان که در نزدیکی این کارخانه زندگی می کند گفتگویی داشتیم و گفت: قبلا وقتی ماشینم را کارواش می بردم حداقل چند روز طول می کشید که گردو غبار بر روی این ماشین بنشیند اما جدیدا حتی یک روز هم گردو غبار مجال نم ی دهد.

وی افزود: طبق شنیده هایم تا 300 سال آینده چیزی از این کوه باقی نخواهد ماند،اما بنظر من با این سرعت تخریب، این پروسه تا 100 سال هم طول نخواهد کشید.

باید یادآور شویم در حقیقت این کوه بعنوان یک حفاظ برای شهرستان های کلاله و گالیکش در برابر بادهای شدید در فصل پاییز می باشد و با نبود آن شاهد تغییرات آب و هوایی فراوانی در این 2 شهرستان خواهیم بود.

امیدواریم مسئولین محترم استان گلستان برای رفع این مشکل چاره ای بیندیشند و از تخریب بیشتر محیط زیست زیبای اطراف این 2 شهرستان جلوگیری کنند.

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار