رئیس پلیس‎راه استان گلستان خبر داد

وجود 113 نقطه حادثه‌خیز در گلستان

1403-07-03 04:07:17
0
39

سرویس حوادث : رئیس پلیس‌راه استان گلستان از وجود 113 نقطه حادثه‌خیز و 190 بریدگی و تقاطع غیراستاندارد در راه‌های استان گلستان خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از فارس، علیرضا قدمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر آمار در 9 ماه ابتدای سال جاری، 19 درصد در تلفات فوتی کاهش داشتیم و همچنین شاهد کاهش تلفات جرحی سوانح رانندگی در سطح جاده‎های استان گلستان بوده‎ایم.

وی ادامه داد: وضعیت تصادفات از نظر کاهش وضعیت قابل قبولی است که این کاهش بر اساس اقدام‎های همکاران در طول چند سال گذشته بوده است که در ارزیابی اخیر که از استان‎ها در کاهش تصادفات و تلفات حوادث جاده‌ای صورت گرفته، استان گلستان در رتبه پنجم کاهش تصادفات جاده‌ای قرار دارد.

قدمی در خصوص نقاط حادثه‎خیز راه‎های استان گلستان افزود: از زمان اجرای قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی موضوع نقاط حادثه‎خیز به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای شناخت نقاط حادثه‎خیز معیارهایی هم تعریف شده که برابر این تعریف و فرمول در حال حاضر در استان گلستان 113 نقطه حادثه‎خیز در استان گلستان شناسایی شده و برای ساماندهی این نقاط، برنامه‎های کوتاه‎مدت، میان‎مدت و بلند‎مدت تعریف شده است.

رئیس پلیس راه استان گلستان تصریح کرد: تا به امروز تعداد 30 نقطه حادثه‎خیز در استان گلستان ساماندهی و ایمن‎سازی شده و 82 نقطه دیگر باقی مانده است.

قدمی اضافه کرد: در حال حاضر نقاط مهم حادثه‎خیز استان گلستان بریدگی روستای فیض‎آباد، خروجی گرگان به سمت شرق استان و بریدگی غربی سه‎راه یساقی و بریدگی روستای زینب‎آباد است که نقاط شاخص حادثه‎خیز در استان گلستان است.

130 تقاطع و 60 بریدگی غیراستاندارد در گلستان وجود دارد

رئیس پلیس‎راه استان گلستان تصریح کرد: آمار 9ماهه بر اساس گزارشات مرفوک پلیس استان، در راه‎های استان گلستان 19 درصد کاهش در تلفات جاده‎ای را شاهد بوده‎ایم که حدود 60 نفر است.

قدمی ادامه داد: براساس این آمار بیش از 60 نفر نیز در مجروحان کاهش تلفات را داشته‎ایم.

وی ادامه داد: به صورت عام وضعیت راه‎های استان گلستان در سطح راه‎های شمال کشور است اما یکی از مشکلات ویژه راه‎های استان عبور بزرگراه‎ها از مناطق مسکونی است که منجر به افزایش آمار برخورد خودرو‎ها با عابران پیاده است.

قدمی تاکید کرد: کم‎عرض بودن و فقدان شانه‎راه مناسب در راه‎های فرعی استان یکی از مشکلاتی است که موجب تردد بسیار بالای وسایل کشاورزی در سطح راه‎های استان گلستان شده که این موضوع منجر به تصادفات شدید نیز می‎شود.

رئیس پلیس‎راه استان گلستان عنوان کرد: وضعیت نابسامان بیش از 130 تقاطع موجود در راه‎های اصلی و فرعی یکی دیگر از مشکلات راه‎های استان است که وجود بیش از 60 بریدگی‎ غیر استاندارد در سطح بزرگراه‎های استان گلستان از شاخصه‎های دیگر راه‎های استان است که باعث افزایش ضریب خطر در راه‎های استان گلستان شده است.

قدمی متذکر شد: در این راستا فعالیت‎ها و جلسات متعددی برای ساماندهی این موارد صورت گرفته که اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان بعد از تشکیل جلسه کمیسیون ایمنی مکلف گردیده تا این موارد را ساماندهی کند اما متاسفانه این ساماندهی به کندی در حال انجام است.

قدمی در پایان ابراز داشت: یکی از ارکان بوجود آورنده تصادف‎ها عامل راه و نقص راه‎ها است که نقاطی که به عنوان حادثه‎خیز شناسایی می‎شود راننده را به شدت دچار سردرگمی می‎کند که اگر بهترین راننده و خودرو هم وجود داشته باشد فرد دچار مشکل می‎‎شود و نیاز است هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی این نقاط اقدام شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار