پیست موتور سواری ،یکی از نیازهای شهرستان کلاله است

1403-07-28 09:07:35
0
76

سرویس اجتماعی: ایجاد پیست موتور سواری یکی از نیازهای محرض شهرستان کلاله است و می تواند در کاهش حوادث رانندگی موثر باشد.

 

به گزارش کلاله خبر، با توجه به وسعت زیاد شهرستان کلاله به تبع تعداد موتورسواران این شهرستان نسبت به دیگر شهرهای استان بییشتر است.

برخی از این موتور سواران بدون مهارت های اولیه موتور سواری، تصمیم به رانندگی در درون شهر می گیرند و با توجه به نداشتن مهارت رانندگی باعث بروز بسیاری از حوادث رانندگی می شوند.

همانطور که می دانید حوادث رانندگی توسط موتورسواران در هرشهری حرف اول را می زند و بسیاری از این حوادث منجر به مرگ راکبان موتور می شود.

از سوی دیگر برخی نیز برای گرفتن گواهی نامه موتور به اجبار باید تمرینات عملی خود را در خیابان ها انجام دهند و در برخی موارد باعث ایجادحوادث یا ترافیک می شوند.

در این میان موتورسوارانی هم هستند که سرعت، بهترین هیجان زندگی آنها است و با سرعت غیر مجاز خود در سطح شهر باعث به خطر افتادن جان خود و دیگران می شوند.

اما بسیاری از مشکلات فوق را می توان مرتفع کرد و از بروز آنها جلوگیری نمود و راه حل آنها در ساخت یک پیست موتور سواری آزاد در شهرستان نهفته است چرا که اگر پیستی باشد،افرادی که با مهارت موتور سواری آشنایی ندارند می توانند در این مکان بدون ایجاد هیچ حادثه ای موتور سواری را یاد بگیرند و یا از همه مهمتر اگر چنین مکانی باشد موتور سوارانی که سرعت از جمله هیجانات آنها است بسیاری از عقده های نهفته در وجود خود را تخلیه می کنند و در پی آن حوادث رانندگی در سطح شهرستان کاهش می یابد .

ناگفته نماند که نیروی انتظامی و پلیس راهور شهرستان در کاهش چنین حوادثی نقش بسزایی دارند و با موتورسواران متخلف طبق قانون برخورد می کنند و همانطور که میدانید شهرستان کلاله ظرفیت ساخت پیست موتورسواری آزاد دارد و این مکان نیز می تواند درکاهش حوادث رانندگی موثر باشد.

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار