سرویس اجتماعی:

شهرک صنعتی کلاله نیازمند توجه بیشتر مسئولان است

1403-07-28 07:07:24
0
72

سرویس اجتماعی: شهرک نوپای صنعتی کلاله که کمتر از 7 سال از عمر آن می گذرد، نیازمند توجه مسوولان در رفع مشکلات است.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از ایرنا،شهرک صنعتی کلاله در زمینی به مساحت 42 و نیم هکتار که 27 هکتار آن قابلیت صنعتی دارد، بنا شده است و تاکنون شرکت شهرک های صنعتی گلستان برای استقرار 8 واحد صنعتی، حدود 6 هکتار زمین واگذار کرده است.

این شهرک بدلیل واقع شدن در مسیر خط انتقال فشار قوی گاز، مشکلاتی را برای برخی سرمایه گذاران ایجاد کرده است که نیازمند همکاری مسوولان در رفع این مشکل است.

یک سرمایه گذار احداث کارخانه فرآورده های زیتون درشهرک صنعتی کلاله با بیان اینکه عبور خط انتقال فشار قوی گاز از کنار این شهرک سبب شده تا اجرای کامل طرح تولیدی ام با مشکل مواجه شود، از مسوولان خواست نسبت به رفع این مشکل همکاری نمایند.

ˈمحمد خوشبافˈ که عملیات اجرایی ساخت کارخانه تولید فرآورده های زیتون خود را طی آیینی در اول مرداد امسال با حضور مسوولان آغاز کرده است، گفت: برغم اینکه قبل از شروع کار مجوز و استعلام های لازم را از دستگاه های اجرایی دریافت کردم اما اکنون با مشکل حریم خط گاز مواجه شدم.

وی افزود: برای احداث این کارخانه زمینی به مساحت 10 هزار و 210 مترمربع خریداری شد که علاوه بر هزینه زمین، مبلغ 4 میلیارد و 200 میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی دریافت کردم که 870 میلیون ریال آن جهت عملیات اجرایی همچون دیوارکشی و فوندانسیون کارخانه هزینه شده است.

خوشباف، اضافه کرد: برغم انجام این اقدامات اکنون شرکت گاز مانع از ادامه عملیات اجرای این کارخانه شده است که تقاضا دارم با توجه به سرمایه گذاری انجام شده، همکاری لازم برای ادامه کار صورت گیرد.

وی تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت های تولید زیتون دراستان گلستان بویژه منطقه مینودشت و کلاله درنظر دارم علاوه بر شهر کلاله سرمایه گذاری هایی را در دو شهر مینودشت و گرگان نیز انجام دهم که مقدمات کار نیز تاحدودی انجام شده است ضمن اینکه به حمایت بیشتر مسوولان در اجرای این پروژه ها نیاز دارم.

رییس بهره برداری خطوط لوله گاز منطقه 3 در گرگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: بخشی از شهرک صنعتی کلاله در حریم خط انتقال گاز قرار دارد و طبق قانون تا شعاع 500 متری دو طرف این خط هیچ کس حق ساخت و ساز ندارد.

ˈاحمد کوثریˈ افزود: شرکت گاز در پاسخ به استعلام شهرک های صنعتی استان در حدود 5 سال پیش به این موضوع اشاره اشاره کرده است ولی متولیان امر و سرمایه گذار به رغم تذکر کارشناسان این شرکت بویژه در مراحل اولیه ساخت و ساز، به این نکات توجه نکردند.

وی خاطر نشان کرد: فعلا آن بخش از عملیات ساخت و ساز کارخانه زیتون که در حریم خط انتقال گاز قرار دارد، متوقف شده است و باید برای رفع مشکل چاره اندیشی شود.

فرماندار شهرستان کلاله نیز با اشاره به مشکل پیش آمده در این خصوص، گفت: موضوع از طریق مراجع رسمی پیگیری و رفع می شود.

ˈمحمدتقی قزل سفلیˈ افزود: با توجه به پیشرفت پروژه و نیز طرح های توسعه ای سرمایه گذار درتلاش هستیم مشکل بوجود آمده را با همفکری مسوولان رفع نماییم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان نیز در این خصوص گفت: از مجموع 42 و نیم هکتار زمین پیش بینی شده برای ناحیه صنعتی کلاله، 27 هکتار آن قابلیت صنعتی و بقیه مربوط به احداث معابر، فضای سبز و رعایت حریم های آب، برق و گاز می باشد.

ˈنیما بیرودیان ˈبا بیان اینکه تاکنون حدود 6 هکتار از اراضی صنعتی این شهرک به 8 سرمایه گذار تحویل شده است، افزود: زمین واگذار شده به سرمایه گذار احداث کارخانه زیتون نیز در بخش صنعتی بوده است.

وی گفت: ممکن است سرمایه گذار در پیاده سازی نقشه اجرایی دچار اشتباه شده باشد که باید پاسخگو باشد ضمن اینکه درحال پیگیری موضوع و درصورت امکان رفع آن هستیم.

شهرستان کلاله بابیش از یکصد هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار