رئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

گلستان در کمربند سرطان مری قرار گرفته است

1403-08-01 07:08:15
0
8

سرویس اجتماعی: رئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: استان گلستان از چندین دهه قبل به عنوان یک منطقه پرخطر برای سرطان‎های دستگاه گوارش شناخته شده و در کمربند سرطان مری قرار دارد.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از فارس،شهریار سمنانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: اخیرا نتایج مطالعات نشان داده که شیوع هپاتیت در این منطقه بالاست.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بیماری‎های گوارشی در این منطقه، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با راه‎اندازی مرکز تحقیقات گوارش و کبد گلستان گامی موثر برای کمک به کنترل بیماری‎های گوارشی و در نتیجه ارتقاء سطح سلامت در گلستان برداشتند.

کنترل سرطان یکی از اولویت‎های گلستان و کشور محسوب می‎شود

رئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه کنترل سرطان یکی از اولویت‎های استان و کشور محسوب می‎شود، یادآور شد: قرار گرفتن گلستان روی کمربند سرطان سبب شد تا نظام ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت، فعالیت خود را در گلستان آغاز کند.

سمنانی افزود: این مرکز با علم و اعتقاد به قداست ذاتی دانش و تحقیق و اهمیت انکارناپذیر جایگاه ویژه آن در توسعه جامعه و رعایت موازین اخلاقی در امر پژوهش در تلاش است تا با مدیریت مشارکتی، با اتکا به نیروی انسانی کارآمد، ارتباط با مراکز علمی، جذب اعتبارات خارج سازمانی، موفقیت‎های خوبی در حوزه سلامت رقم بزند.

وی بیان داشت: این مرکز با ایجاد انگیزه‎های متعالی برای فعالیت‎های علمی، تحقیقاتی و کوشش در اشاعه فرهنگ پژوهش در زمینه تحقیقات بنیادی و کاربردی پیشرو را مدنظر قرار داده است.

نظام ثبت سرطان گلستان به عنوان عضو رای‎دهنده انجمن بین‎المللی نظام‎های ثبت سرطان پذیرفته شد

رئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی گلستان از نظام ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت به عنوان یک دستاورد مهم در مرکز تحقیقات کبد و گوارش گلستان خبر داد و یادآور شد: این مرکز نخستین مرکزی بود که در استان تصویب شد و موافقت اصولی گرفت و تاکنون افتخارات زیادی در سطح استانی و بین‎المللی کسب کرده است.

به گفته سمنانی؛ نظام ثبت سرطان گلستان از سال 1386 به عنوان عضو رای‎دهنده انجمن بین‎المللی نظام‎های ثبت سرطان «IACR» پذیرفته شده است که این مهم یکی از افتخارات گلستان در حوزه سلامت محسوب می‎شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار