اخبار گلستان

ساخت کارخانه صنعتی دوخت لباس اسلامی در استان گلستان

1403-07-02 11:07:19
0
39

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از بررسی درخواست یک تولیدکننده برای ایجاد کارخانه صنعتی دوخت لباس اسلامی در استان خبر داد.


 

به گزارش کلاله خبر ، غلامرضا منتطری عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان گلستان گفت: گفت: مد مولفه موثری در سعادت انسان است،از اینرو در طول تاریخ استعمارگران از این ظرفیت استفاده کردند اما ما غفلت کردیم و با الهام از ظرفیت های ایرانی اسلامی باید برای ذایقه مردم برنامه ریزی کرد و ریشه اصالت ها باید در باورهای ما باشد.

وی گفت: دومین نمایشگاه مد و لباس از 9 تا 20 آبان در تهران و در دی ماه در گرگان برگزار خواهد شد و این نمایشگاه دو بخش اصلی دارد که شامل نمایشگاه و فروشگاه و بخش علمی است.

وی اظهار داشت: در بخش نمایشگاه و فروشگاه، تولیدات تولید کنندگان بومی ، لباسهای بومی و محلی استان، تولیدات تولید کنندگان برگزیده کشور، عرضه مستقیم چادر همراه با طراحی و دوخت رایگان و پوشاک آقایان را شاهد هستیم.

منتظری ادامه داد: در بخش علمی شاهد برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با موضوعات مختلف و با حضور اندیشمندان برجسته خواهیم بود.

وی اذعان داشت: مد پدیده ای امروزی نیست بلکه با خلقت انسان پدید آمده است و مانند خوراک برای انسان به شکل های مختلف مورد توجه قرار گرفت، مد وجه تمایز پوشاک انسان است و اگر آن را برداریم چیزی به عنوان تنوع نخواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه گفت: پاک کردن صورت مسئله هنر نیست، باید به این نیاز فطری و اساسی به شایستگی پاسخ داد و نسل جوان را از مد های غربی باز داریم.

وی تصریح کرد: روش سلبی پاسخ نمی دهد و مردم با ما همراهی می کنند به شرطی که با آنها همراه شویم.

منتظری تاکید کرد: همه ما باید فعل خواستن را صرف کنیم و بازدید کارگروه فرهنگی اجتماعی از نمایشگاه لباس در تهران، حمایت از تولید کنندگان این حوزه، بررسی درخواست یک تولید کننده لباس برای احداث اولین کارخانه صنعتی دوخت لباس اسلامی در استان و برگزاری اولین سلسله همایش های سبک زندگی به صورت کشوری از مهمترین پیشنهادات ما برای این موضوع مهم است.

منبع: مهر

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار