استاندار گلستان: خدمت به محرومان وظیفه ذاتی تأمین اجتماعی است

1403-06-29 04:06:21
0
94

سرویس سیاسی: استاندار گلستان گفت: خدمت به محرومان وظیفه ذاتی تأمین اجتماعی است و هر نوع خدمتی به مردم باید در قالب نظام مهندسی تعریف شده ای صورت گیرد و نگاه خدمتی در نزد کارکنان نهادینه شود.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از ایرنا، دکتر حسن صادقلو روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل تأمین اجتماعی استان و هیئت همراه وی در استانداری افزود: مثبت اندیشی نسبت به نیاز و مطالبات بیمه شدگان، در کنار خدمات رسانی سازمانی، شخصیت دهی و احترام متقابل به مراجعان و بیمه شدگان، باید تفکر ذاتی خادمان تأمین اجتماعی باشد.

وی اظهار کرد: تأمین اجتماعی با توجه به نوع خاص رسالت خود باعث افزایش میزان احساس امنیت اجتماعی، اقتصادی و نیز آرامش روانی در جامعه است.

وی اضافه کرد: نگاه به تأمین اجتماعی نگاهی حکومتی است زیرا این سازمان حدود نیمی از جمعیت کشور به ویژه کارگران و محرومان جامعه را تحت پوشش دارد و نگاه جامعه به آن نیز، بنوعی با وظیفه حکومتی نظام گره خورده است.

وی ادامه داد: تقویت جایگاه تأمین اجتماعی در جامعه باعث تقویت پایه های نظام و جامه عمل پوشاندن به یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی که همانا رسیدگی به محرومان جامعه است، می شود.

وی افزود: مطمئنا هر سازمانی فراز و نشیب هایی در طول حیات خود دارد اما مهم انجام رسالت اصلی و خدمت به خلق است که این رسالت ریشه در آموزه های اسلام دارد.

وی عنوان کرد: نگاه به تامین اجتماعی نباید نگاهی منفعتی و انباشت سرمایه باشد بلکه نگاه به آن باید در راستای زدودن غبار فقر و محرومیتی باشد که بر چهره جامعه نشسته است.

وی تأکید کرد: بی شک جوهره عالم همان خدمت به خلق است و این خدمت به ویژه برای محرومان جامعه و کارگران زحمتکش کم بضاعت توفیقی الهی است نه منت و این انجام خدمت اگر همراه با صدق نیت باشد در آن صورت انجام وظیفه به تکامل خود می رسد.

دکتر صادقلو با تأکید بر حساس بودن و نوع خدمات تأمین اجتماعی گفت: در جامعه امروز نمی توان با شیوه های سنتی امور اداری و سازمانی را پیش برد و باید از تکنولوژی و دانش روز بهره جست و این به روزرسانی خدمات و استفاده از فناوری روز و کوتاه تر کردن زمان رسیدگی به امور کاری مراجعان از نیازهای اساسی تأمین اجتماعی است.

وی با تأکید بر داشتن نقشه راه و سندی جامع برای هر سازمانی یادآور شد: هر سند توسعه جامعی باید شاخص های خاص با توجه به نیازهای منطقه ای خود را داشته باشد و برای رسیدن به اهداف تعریف شده راهکارهای راهبردی آن ها مشخص شده باشد.

وی ادامه داد: تأمین اجتماعی استان نیز با وجود رشد خود در بسیاری از شاخص ها، نیاز به بازتعریف شاخص ها، استفاده از فناوری روز، کوتاه تر کردن فرایند اداری، نهادینه کردن مشتری مداری و پیاده سازی استانداردهای جهانی در راستای ارتقای کمیت و کیفیت خدمات و نیز رضایتمندی بیش تر مشتریان دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گلستان نیز با اشاره به دستاوردهای این اداره کل در چند سال گذشته گفت: بیش از 70 میلیارد تومان کارفرمایان استان به این سازمان بدهکارند که حدود هشت میلیارد تومان آن مربوط به دستگاه های دولتی است.

محمد حیدری نژاد افزود: با وجود این که عملکرد این اداره کل در بخش بیمه، امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته قابل توجه بوده است ولی در بخش درآمدی، از مقدار 320 میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده حدود 200 میلیارد تومان آن تا پایان آبان ماه امسال تحقق یافته است و این می رساند که این اداره کل حدود چهار درصد از برنامه منابع درآمدی خود عقب است.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل در هر ماه بیش از 18 میلیارد و 900 میلیون تومان به عنوان مستمری به بازنشستگان و مستمری بگیران و مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون تومان نیز به عنوان مقرری بیمه بیکاری به بیکارشدگان پرداخت می کند.

وی ادامه داد در مجموع هزینه پرداختی تأمین اجتماعی گلستان، ماهانه بیش از 21 میلیارد و 600 میلیون تومان است که می توان گفت به طور متوسط روزانه این اداره کل مبلغ بیش از 722 میلیون تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت به قشرهای مذکور و بیمه شدگان پرداخت می کند.

وی اعلام کرد: بیمه شدگان اصلی در استان گلستان بیش از 229 هزار نفر و بازنشستگان و مستمری بگیران آن نیز بیش از 26 هزار و 400 نفر هستند که در مجموع با در نظر گرفتن افراد بیکار تحت پوشش و بیمه شدگان تبعی یا افراد تحت تکفل به بیش از 691 هزار نفر می رسند که حدود 39 درصد جمعیت کل استان را شامل می شوند.

وی ادامه داد: در حالی که این میزان در کشور با تعداد 38 میلیون بیمه شده به بیش از 49 درصد جمعیت کل کشور می رسد و این می رساند که هنوز با وجود رشد قابل توجه بیمه شدگان در استان گلستان، میزان بیمه شدگان حدود 10 درصد از متوسط کشوری پایین تر است.

حیدری نژاد عنوان کرد: تأمین اجتماعی در استان 12 شعبه ثابت و هفت شعبه اقماری در شهرستان های محروم و دور دارد که سه مورد آن از ابتدای مهر امسال در شهرهای گمیشان، گالیکش و فاضل آباد آغاز به کار کرده اند تا مردم برای دریافت خدمات متحمل صرف کمترین زمان و هزینه شوند و از تردد اضافی به شهرهای بزرگتر اجتناب شود.

وی اظهار کرد: اکنون دو شعبه نیز در شهرستان های کلاله و رامیان استیجاری است که در کلاله قطعه زمینی خریداری شده و مصوبه احداث ساختمان شعبه آن صادر شده و انتظار می رود که با نگاه خاص مدیریت تأمین اجتماعی به توسعه شعب در شهرستان ها، در رامیان نیز ساختمانی تملک شود و یا قطعه زمینی برای احداث ساختمان شعبه خریداری شود.

وی یادآور شد: در استان گلستان بر خلاف بیمه بخش صنعتی که ضعیف است بیمه بخش کشاورزی بیش ترین رشد را در کشور داشته است و اکنون حدود 16 هزار نفر در بخش کشاورزی بیمه هستند و در مجموع حدود 40 درصد از کل بیمه شدگان استان از انواع معافیت های حق بیمه برخوردارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی گلستان در پایان گفت: برای توسعه تأمین اجتماعی در استان همکاری تمامی مسئولان و تاثیرگذاران جامعه لازم است و برای ارتقاء کمی و کیفی خدمات به بیمه شدگان لازم است پرداخت بموقع حق بیمه و نیز ارسال اسامی تعداد واقعی کارگران و کارکنان در جامعه تبدیل به فرهنگی عمومی شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار