فرماندار کلاله:

در زمستان امسال شاهد کاهش مرگ و میر مادران باردار خواهیم بود

1403-07-28 07:07:13
0
62

سرویس اجتماعی: فرماندار و رییس کارگروه سلامت و امنیت غذایی کلاله گفت: به منظور امکان اسکان مادران باردار روستاهای صعب العبور و کوهستانی، یک واحد سازمانی در مرکز شهرستان آماده شده است و از این پس دیگر شاهد مرگ مادران باردار نخواهیم بود.

 

به گزارش کلاله خبر، محمدتقی قزل سفلی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کلاله، افزود: همه دستگاه های اجرایی زیربط در تلاش باید باشند که شاهد مرگ مادربارداری نباشیم و زمستان سال جاری را بدون هرگونه حادثه وضایعه سپری نمائیم.

وی گفت: خوشبختانه شبکه بهداشت و درمان با تجهیز وسایل نقلیه و تامین امکانات مراکز بهداشتی درمانی روستایی و بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)، در راستای این امر برنامه ریزی و فعالیت های لازم را انجام داده است.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان کلاله نیز گفت: از 1 هزار و 725مادر باردار این شهرستان 74 مادر درمناطق صعب العبورو دور دست قراردارند.

دکتر ˈعلی ساورعلیاˈ افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته، مادران بارداری که زمان زایمان آنان در زمستان قرار دارد، هنگام بارش ها و نزولات آسمانی در مرکزشهرستان استقرار خواهند یافت.

وی با بیان اینکه خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی خاص بطور تمام وقت به ارائه خدمات خواهند پرداخت، افزود: با قرار دادن شماره تلفن های متخصصان زنان و زایمان مستقر در مرکز شهرستان، در اختیار پزشکان مراکز بهداشتی درمانی روستایی، امکان ارائه خدمات بهتر نیز فراهم شده است.

کارشناس بهداشت عضوکارگروه سلامت وامنیت غذایی نیز گفت:با توجه به استقرار عشایر در مناطق قشلاقی منطقه، محل اسکان آنان نیز شناسایی شده است.

عابد نوری ، افزود: به بهورزان خانه های بهداشت روستایی اعلام شده تا نسبت به شناسایی مادران باردار عشایر اقدام و مشاوره های لازم برای انتقال آنهابه مناطق امن صورت گیرد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار