سرویس علمی پژوهشی:

آزمایش موفقیت آمیز "سازه ماکارونی"دانشگاه شمس گنبد

1403-07-28 07:07:25
0
63

سرویس علمی پژوهشی: سازه ماکارونی (پل) گروه 4 نفره عمران دانشگاه شمس گنبد،در آزمایشی توانست 120 کیلوگرم بار را تحمل کند.

 

رسول نوعی مسئول انجمن علمی رشته عمران دانشگاه شمس گنبد در گفتگو با کلاله خبر گفت: سازه ماکارونی رشته عمران در یک آزمایش و با حضور مسئولین دانشگاه شمس توانست 120 کیلوگرم بار را تحمل کند.

وی افزود: هدف از ساخت این سازه شرکت در مسابقات سازه ای 25آذر ماه سال جاری است و در این راستا 3 سازه را آزمایش کردیم که اولین و دومین سازه ما به ترتیب توانست55 و 85 کیلوگرم بار را تحمل کند ولی سومین سازه ما با پیشرفت چشمگیری توانست 120 کیلوگرم بار را تحمل نماید.

مسئول انجمن علمی رشته عمران دانشگاه شمس گفت: شباهت ماکارونی به استحکامات سازه های اصلی و انعطاف آن باعث شده است که از آن برای ساخت ماکت استفاده شود تا بتوانیم بسیاری از نقاط ضعف و قوت سازه را در هنگام آزمایش شناسایی و در رفع نواقص اقدام نمایم و سازه های خود را به سازه اصلی نزدیکتر کنیم.

نوعی یادآور شد: علاوه بر این سه سازه، سه سازه دیگر ساخته می شود و از این بین یک نمونه آزمایشی می باشد و با 2 سازه باقی مانده در این مسابقات شرکت خواهیم کرد.

وی در پایان از پشتیبانی مسئولین دانشگاه بخصوص رئیس دانشگاه امین الله هلاکو و مدیرگروه رشته عمران حسام محمدی و همکاری روح الله عجم در ساخت و آزمایش این سازه ها تشکر و قدردانی کرد.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار