مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

کاهش 10درجه‎ای دما از عصر دوشنبه در گلستان

1403-08-01 07:08:24
0
10

سرویس اجتماعی: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: از بعدازظهر فردا «دوشنبه» با ورود سامانه سرد بارشی به استان، دمای هوا بین شش تا 10 درجه سانتی‎گراد کاهش خواهد یافت.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از فارس، قاسم سمیعی عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: براساس گزارش هواشناسی استان و کشور پیامد این سامانه سرد و بارشی، افزایش ابر، بارش متناوب باران، رگبار و رعد و برق در استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت علاوه بر وزش باد نسبتا شدید، دریایی مواج و طوفانی خواهیم داشت.

سمیعی یادآور شد: به سبب برودت هوا، بارش شدید برف و وقوع پدیده مه در ارتفاعات و نواحی کوهستانی، لغزندگی جاده‎ها و اختلال در تردد جاده‎ای این منطقه دور از انتظار نیست.

ارسال اخطاریه جوی برای اعضای شورای مدیریت بحران گلستان

وی با تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و امدادی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی متذکر شد: طی این مدت با توجه به بارش شدید باران، احتمال آب‎گرفتگی برخی از معابر عمومی در استان دور از انتظار نیست.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: اطلاعیه و اخطاریه ارسالی به منظور آمادگی احتمالی برای تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، فرمانداری‎ها و شهرداران استان از طریق نمابر و سیستم‎های اطلاع‎رسانی ارسال شده است.

سمیعی متذکر شد: در اخطاریه ارسالی، بر آمادگی تمامی دستگاه‌های عملیاتی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای آمادگی لازم و مواجهه با حوادث احتمالی تأکید شد.

وجود هماهنگی و تعامل مناسب بین دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی گلستان

وی تصریح کرد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی استان جریان دارد و انتظار می‌رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادث نشود.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان  ادامه داد: این وضعیت جوی به تناوب تا شب سه‎شنبه این هفته ادامه خواهد یافت و سپس این سامانه به تدریج از استان خارج خواهد شد.

سمیعی اضافه کرد: انتظار می‎رود با خروج سامانه بارشی از اوایل روز چهارشنبه هوای استان به شرایط صاف تا قسمتی نیمه‌ابری بازگردد.

هوای گرگان هم‌اکنون نیمه ابری و دمای هوا نیز بین هشت تا 18 درجه سانتی‎گراد متغیر است.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش‎سوزی جنگل‎ها است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار