دبیر ستاد بحران شهرستان گالیکش:

نجات چهار کوهنورد گمشده در ارتفاعات نیلکوه گالیکش

1403-08-01 07:08:26
0
13

سرویس اجتماعی : دبیر ستاد بحران شهرستان گالیکش گفت: چهار کوهنورد گمشده در ارتفاعات نیلکوه این شهرستان نجات یافتند.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از نیلکوه، اکبر شیخ دبیر ستاد بحران شهرستان گالیکش با اعلام این مطلب افزود : روز جمعه چهار کوهنورد ( سه نفر اهل مشهد و یک نفر از شهرستان علی آباد ) پس از انجام زیارت در زیارتگاه تکیه بابای روستای پاسنگ بالا اقدام به گشتزنی در جنگل های اطراف می کنند که بدلیلی عدم آگاهی از منطقه در ارتفاعات نیلکوه گرفتار می شوند.

وی خاطرنشان ساخت: در پی تماس تلفنی یکی از کوهنوردان گرفتار شده ساعت 30 دقیقه شب شنبه دو اکیپ از هلال احمر شامل 8 نفر به همراه چهار نفر از افراد محلی در 2 اکیپ 6 نفره به محل اعزام شدند و پس از 5 ساعت عملیات جستجو، موفق شدند تا کوهنوردان گرفتار شده در ارتفاعات نیلکوه را پیدا کنند.

دبیر ستاد بحران شهرستان گالیکش گفت: با حضور به موقع و اقدام سریع ماموران هلال احمر و نیروهای مردمی و ستاد بحران شهرستان پس از اقدامات اولیه برای بهبود حال کوهنوردان و مساعد بودن حال آنها ساعت 6:30 بامدار نفرات اقدام به پایین آمدن از کوه کردند.

شیخ اظهار داشت: نیروها ساعت 12:20 روز شنبه به پایین کوه رسیدند و پس از بهبودی حال کوهنوردان ساعت 13:40 دقیقه به سوی شهر خود رهسپار شدند.

وی علت گم شدن این چهار کوهنورد را در ناآشنا بودن به منطقه و عدم همراه داشتن تجهیزات قطب نما و راهنمای بومی دانست و گفت: همراه داشتن تجهیزات و لوازم ایمنی و ضروری با کوهنوردان کمک خواهد کرد در صورت بروز حادثه بتوانند تا زمان رسیدن گروه امداد و نجات خود را از خطر رهایی بخشند.

به گزارش نیلکوه : شایعات تأیید نشده حکایت از آن دارد که این افراد برای حفاری غیر مجاز در این منطقه حاضر شده بودند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار