سرپرست شبکه بهداشت و درمان کلاله:

3456 مادرباردار در کلاله، مراوه تپه و گالیکش تحت مراقبت هستند

1403-07-28 07:07:30
0
54

سرویس بهداشت و درمان: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلاله گفت: 3456 مادر باردار در سه شهرستان کلاله،مراوه تپه و گالیکش تحت مراقبت های مستمر و مداوم قرار دارند.

 

به گزارش کلاله خبر، با نزدیک شدن فصل سرما و نگرانی های شبکه بهداشت و درمان مناطق کوهستانی برای سلامتی مادران باردارافزایش یافته است.

در همین راستاجلسه ای با حصور ماماها،رابطان سلامت مادران بارداربیمارستان و متخصصان داخلی،قلب وعروق،جراحی و بیهوشی و مسئولین شبکه بهداشت و درمان سه شهرستان کلاله،مراوه تپه و گالیکش در کلاله برگزار شد.

علی ساور علیا رئیس شبکه بهداشت و درمان کلاله گفت: باتوجه به وجود 3456 مادر باردار در سه شهرستان کلاله،گالیکش و مراوه تپه و نیاز به مراقبت های مستمر و مداوم و اینکه تنها بیمارستان با نیروهای متخصص این سه شهرستان در کلاله قرار گرفته، ضرورت داشت جلسه هم اندیشی و تعامل بین ماماها و رابطان سلامت مادران باردار صورت گیرد تا شاهد حادثه ناکوار مرگ مادر باردار نباشیم.

پالیده رئیس بیمارستان رسول اکرم(ص) کلاله در گفتگویی از آمادگی بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) خبر داد و گفت: بصورت 24 ساعته متخصصین ما با امکانات خوب بیمارستانی آماده خدمت به مادران باردار هستند.

مزگان باشقره کارشناس برنامه سلامت مادران باردار استان گلستان نیز در گفتگویی اعلام کرد: سال گذشته بیش از 41 هزار موالید زنده داشته ایم و پیش بینی می شود در سال جاری این آمار افزایش پیدا کند.

وی افزود: هم اکنون بیش از 36 هزار مادر باردار در استان گلستان از خدمات بهداشتی رایگان خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی بهره مند هستند.

این کارشناس تصریح کرد: تمامی تلاش ما براین استوار است که بتوانیم مادران باردار پرخطر را، از مرگ های قابل اجتناب نجات بدهیم.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار