سرویس حوادث:

یک دامدار گالیکشی بر اثر حمله پلنگ مجروح شد

1403-08-01 03:08:34
0
15

سرویس حوادث: بخشدار مرکزی شهرستان گالیکش گفت: یک دامدار گالیکشی در روستای کیارام از توابع بخش مرکزی گالیکش بر اثر حمله یک قلاده پلنگ مجروح شد.

 

به گزارش کلاله خبربه نقل از ایرنا، سید ˈابوالفضل جسینی نیا ˈ گفت: این حادثه عصر گذشته در منطقه نندر ( کانه گیرم ) روستای کیارام رخ داد.

وی افزود: این جوان 18 ساله کیارامی درحالی که سوار بر موتورسیکلت در مسیر برای سرکشی از گله گوسفندانش بود، مورد حمله پلنگ قرار گرفت و بشدت مجروح شد.

بخشدار مرکزی گالیکش خاطر نشان کرد: این جوان از ناحیه، سر و صورت، دست و پای راست مجروح شد که برای درمان به بیمارستان رسول اکرم (ص) شهر کلاله منتقل شد.

به گفته وی، این جوان با کمک برادرش و سگ های گله نجات یافت.

پلنگ ایرانی بزرگترین زیرگونه پلنگ در دنیا محسوب می شود که در طبقه حفاظتی ˈدرمعرض خطرˈ قرار دارد. گستره انتشار آن کشورهای غرب آسیا (به استثنای شبه جزیره عربستان) می باشد و درحال حاضر، بیش از دو سوم جمعیت آن در طبیعت در داخل مرزهای ایران زیست می نماید.

پلنگ، گربه سان باشکوهی است که افزون بر ارزش های اکولوژیک در حیات وحش به سبب نوع رفتار و ظاهر زیبایش در فرهنگ و آداب و رسوم جوامع انسانی جایگاه ویژه و پر رنگی دارد.

پلنگ به سبب توانایی بسیار زیاد در سازگاری با شرایط متنوع، روزگاری در بیشتر نقاط ایران دیده می شد ولی به دلایل متعددی هم چون تخریب زیستگاه و شکار، جمعیت این گونه ارزشمند، بسیار کاهش یافته و عمدتاً به چند زیستگاه جدا از هم محدود شده است.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار