اخبار اجتماعی:

155 میلیارد ریال زکات در گلستان جمع آوری شد

1403-08-01 05:08:57
0
7

سرویس اجتماعی: عباس حاجی اکبری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از 155 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده است.

 

به گزارش کلاله خبر، وی افزود: با تلاش های انجام شده در خصوص فرهنگ سازی و ترویج زکات در بین آحاد جامعه در شش ماه اول سال جاری، 155 میلیارد و 616 میلیون ریال زکات در گلستان جمع اوری شد.

وی تصریح کرد: استان گلستان در جمع آوری زکات در سطح کشور رتبه برتر را دارد و امیدواریم با استمرار این مسئله شاهد شکوفایی و توسعه استان باشیم.

حاجی اکبری یادآور شد: از این میزان زکات جمع آوری شده در استان 91 میلیارد و 237 میلیون ریال در قالب 122 پروژه احداثی و 183 پروژه مرمت و بهسازی اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: هم چنین بیش از 64 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده استان در بخش حمایتی مانند کمک هزینه جهیزیه، درمان، تحصیل، مسکن، آزادی زندانیان و سایر هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان هم چنین گفت: 63میلیون و 476 هزار ریال کمک مردمی در شبکه های نیکوکاری استان جمع آوری شده است.

حاجی اکبری اظهار کرد: شبکه های نیکوکاری در سال جاری به منظور خدمت رسانی به نیازمندان با همکاری خیرین و با محوریت مسجد در محله های مختلف شهرهای استان راه اندازی شده است.

وی افزود: بسط و گسترش فرهنگ انفاق در محلات، محوریت قرار دادن مسجد و ارائه خدمات گسترده تر توسط کمیته امداد در محلات از اهداف تشکیل این پایگاه هاست.

وی تصریح کرد: در همین راستا تاکنون 13 میلیون و 476 هزار ریال کمک برای نیازمندان و دریافت کمک های غیرنقدی در محله های گرگان و بندرترکمن انجام شده است.

وی افزود: هم چنین یکی از خیرین گرگانی مبلغ 50 میلیون ریال برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان به این پایگاه ها کمک کرده است./ایرنا

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار