منابع طبیعی اراضی کشاورزی مردم را در مراوه تپه و کلاله خلع ید می کند

1403-07-28 04:07:32
0
54

سرویس اجتماعی:نماینده شهرستانهای مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه درمجلس شورای اسلامی گفت: ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری با صدور اسناد و مدارک یکطرفه بخشی از اراضی کشاورزی مردم کلاله و مراوه تپه را تحت عنوان منابع ملی، خلع ید می کند

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از ایرنا وی افزود:این اراضی سالیان زیادی است که به کشت و زرع اختصاص دارد و برخی از کشاورزان نیز مدعی اند که این اراضی را از پدرانشان به ارث برده اند.

وی گفت: حتی اکثر قطعات مورد ادعای منابع طبیعی دارای سند مالکیت رسمی هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه این موضوع به مشکل اساسی کشاورزان شرق گلستان تبدیل و آنان را نگران کرده است، خاطر نشان کرد: دردولت قبلی این موضوع از طریق برگزاری جلساتی با وزیر جهادکشاورزی و معاون وی در سازمان جنگل ها و مراتع کشور پیگیری شد که منجر به صدور بخشنامه ای برای حل این مشکل منطقه شد که متاسفانه این بخشنامه نیز کاری ازپیش نبرد و مشکل کشاورزان همچنان به قوت خود باقی است.

رجبی همچنین گفت: باروی کارآمدن دولت یازدهم در راستای پیگیری موضوع جلساتی با وزیر جهادکشاورزی و معاون وی در سازمان جنگل ها ومراتع کشوربرگزارشد که منجربه اعزام یک هیات بازرسی به شرق استان شد.

وی افزود: خوشبختانه این هیات در5 روز بررسی های کارشناسی به نتایج مطلوبی دست یافت که مقرر شد معاون وزیر و رییس سازمان جنگلها ومراتع کشور درآینده نزدیک در سفری که به شرق استان گلستان داشته باشد.

به گفته وی، با سفر رییس سازمان جنگل ها و مراتع کشور به این منطقه یکی از مشکلات اساسی کشاورزان در خصوص ادعای مالکیت اراضی زراعی از سوی منابع طبیعی بصورت قطعی حل خواهد شد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار