اخبار سیاسی:

رایزنی اشتون و ظریف بر سر میز ناهار درباره شکل اداره مذاکرات/ عقب نشینی فرانسه از موضع ضد ایرانی

1403-08-01 06:08:09
0
9

سرویس سیاسی: دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ساعت ۱۷ امروز به وقت تهران بر سر میز ناهار در ژنو آغاز شده بود دقایقی قبل به پایان رسید.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از خبرآنلاین، مایکل مان سخنگوی اشتون پیش از این گفته بود قرار است در ناهار کاری اشتون و ظریف درباره برنامه بعدازظهر تصمیم‌گیری شود. بعد از این دیدار که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، دو طرف موافقت کردند مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 از ساعت 18 به وقت محلی ژنو (20:30 به وقت تهران) آغاز می‌شود. بر این اساس اولین نشست نماینده ایران و 5+1 با تصمیم گیری درباره شکل ادامه مذاکرات به پایان رسید.

در همین حال،«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس که به ترکیه سفر کرده در نشست خبری مشترک با داود اوغلو همتای ترکی خود تأکید کرد که فرصت برای«توافق تاریخی» با ایران درباره برنامه هسته‌ ای اش وجود دارد.
وی افزود: با وجود برخی اختلاف‌ها در این باره اما «این اختلافات قابل حل است.»
هیگ گفت‌وگو و مذاکره را بهترین راه حل برای حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران دانست و تأکید کرد که احتمالا به زودی توافق در این زمینه حاصل خواهد شد.
همچنین شبکه خبری المیادین، در خبری اعلام کرد که فرانسه از مواضع سختگیرانه‌اش در مورد توافق هسته‌ای با ایران عقب نشست.این شبکه به جزئیات بیشتر این خبر و نحوه تغییر مواضع پاریس در قبال موضوع هسته ای ایران اشاره ای نکرد.
آلن ایر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه ما پیشرفت‌هایی از طریق مذاکرات دیپلماتیک داشته‌ایم، گفت: امیدواریم این هفته به این پیشرفت خوب ادامه دهیم تا بتوانیم به توافقی برسیم که به نگرانی‌های جامعه جهانی در مورد برنامه هسته‌ای ایران رسیدگی کند و ایران بتواند از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای مطابق با حقوق و مسئولیت‌های کشورهای عضو پیمان ان.پی.تی برخوردار شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار