رئیس کتابخانه های عمومی کلاله:

کتابخانه های عمومی کلاله جمعا با 23 هزار جلد کتاب فعالیت می کنند

1403-07-28 04:07:48
0
56

سرویس فرهنگی: علی مجاهدی رییس کتابخانه های عمومی کلاله نیزگفت: این شهرستان دارای دو کتابخانه عمومی است که یکی درشهر کلاله و دیگری در روستای دهنه بخش مرکزی، جمعا با23هزار جلد کتاب فعالیت دارند.

 

به گزارش کلاله خبر،مجاهدی درآیین بزرگداشت بیست ویکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی کلاله با بیان این خبرافزود: خیرین روستایی تاکنون 5 هزارمترمربع زمین برای احداث کتابخانه عمومی اهداء کرده اند ودرشهر فراغی یک باب کتابخانه عمومی احداث شد که در مرحله اول2هزار جلد کتاب به آن اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد:این کتابخانه بخاطر کمبود اعتبار به بهره برداری نرسیده است لذا منتظر اختصاص اعتبارات استانی برای افتتاح می باشد.

محمدتقی قزلسفلی فرماندار کلاله نیز در این آئیین سخنرانی کرد و گفت: این شهرستان با توجه وسعت، جمعیت و توانمندی ها بالا فرهنگی از نظر فضا و امکانات کتاب و کتابخوانی در شرایط مطلوبی نیست.

وی تاکید کرد: مسوولان و برنامه ریزان فرهنگی استان برای اختصاص اعتبار ویژه برای توسعه و تجهیز فضای مطالعه و کتابخوانی در این شهرستان برنامه ریزی کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گلستان نیزدر این آیین گفت: این نهاد برای رسیدن کودکان و نوجوانان به کتاب، 40 نوع فعالیت و روش فرهنگی هنری را دردستورکار خود دارد.

ˈحسین سمیعی ˈ افزود: خانواده ها در راستای تربیت بهینه فرزندان خود ابزارهای فرهنگی به خصوص کتاب را در اختیار آنان قرار دهند.

وی به ضرورت مورد تائید بودن ابزارهای فرهنگی و کتاب ازسوی مراکز و کارشناسان مجاز را مورد تاکید قرارداد و گفت: پدران و مادران درتهیه و ارائه کتاب، لوح فشرده و دیگر محصولات فرهنگی برای فرزندان خود همه جوانب کیفی را مورد توجه قراردهند .

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار