امام جمعه کلاله:

شیعه و سنی با وحدت باید در مقابل دشمنان ایستادگی کنند

1403-07-28 04:07:38
0
57

سرویس فرهنگی: امام جمعه شهرستان کلاله گفت: شیعه وسنی باید دشمن شناس باشند و با محور قرار دادن وحدت اسلامی، متحد و یکپارچه درمقابل دشمنان بایستند.

 

به گزارش کلاله خبر،حجت الاسلام والمسلمین ˈرضا کشیری ˈ امروز در آیین عزاداری در فرمانداری کلاله ، به تشریح شرایط سیاسی امروزجهان اسلام پرداخت وافزود: خون امام حسین(ع) نه تنها وجدان های خفته را بیدار کرد بلکه در بوجود امدن قیام های مختلف جهان نیز تاثیر گذار بوده است.

امام جمعه کلاله همچنین از علمای اسلام خواست درمقابل حرکت های تکفیری عکس العمل نشان دهند.

امام جمعه اهل سنت شهرفراغی نیز در این آیین گفت: امام حسین(ع) قیام کرد تا زیر بار ذلت نرود، و از این طریق حریت و آزادی را حفظ کند.

آخوند ˈمحمدامین آدینه ˈ افزود: احیای دین جدش حضرت رسول اکرم(ص) و زنده کردن فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر از اهداف قیام امام حسین(ع) بود.

وی گفت:امام حسین(ع)وقتی دید بسیاری ازمنکرها معروف شده اند و یزید از دین خارج و ظلم و ستم گسترش یافته درمقابل یزید ایستاد و خون خود، اولاد و یارانش را در راه خدا تقدیم کرد.

آخوند آدینه ادامه داد: احیای دین، امنیت و آرامش امروز مرهون خون شهیدان کربلاست.

امام جمعه شهرفراغی تاکیدکرد:اهل سنت محبت اهل بیت(ع) وامام حسین(ع) را در دلشان دارند و نام فرزندان خود را از اسامی ائمه اطهار(ع) انتخاب می کنند.

وی افزود:کسی که محبت اهل بیت را داشته باشد باید ادامه دهنده راه آنان باشد.

امام جمعه شهرفراغی بابهره گیری ازاحادیث و روایاتی جایگاه امام حسین(ع)را نزد پیامبر(ص) برشمرد و گفت: ما امت رسول الله(ص)هستیم و در عمل پیرو او وامام حسین(ع) هستیم که شرافت وآزادگی را برایمان به ارمغان آوردند.

به گفته وی، رسول الله (ص) و امام حسین(ع) اسوه و الگوی ماست و بران افتخارمی کنیم که تابع رسول الله(ص) و فرزند او و امام حسین(ع) هستیم.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار