اخبار اجتماعی:

عزاداران حسینی شرق گلستان قریب به 800 واحد خونی اهداء کردند

1403-08-01 05:08:57
0
8

سرویس اجتماعی: مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس از اهداء 786 واحد خونی توسط عزاداران حسینی شرق استان گلستان طی دهه اول محرم امسال خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر،دکتر ˈفاطمه محمدیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی دهه اول محرم امسال علاوه بر پایگاه انتقال خون، در مجموع 6 تیم سیار نیز در شهرهای مختلف شرق استان گلستان مستقر شده و اقدام به خون گیری داوطلبانه از عزاداران حسینی کردند.

وی افزود: بیش ترین خون اهدایی عزاداران حسینی مربوط به شهرستان گنبدکاووس در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بوده است که در مجموع در این دو روز 250 واحد خون اهداء شد.

دکتر محمدی با قدردانی از اهداءکنندگان خون اضافه کرد: میزان خون اهدایی عزاداران حسینی در ایام محرم امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 18 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: خون های اهدایی مردم به این پایگاه، نیاز خونی هشت بیمارستان و 289 بیمار خاص دیالیز، تالاسمی و هموفیلی شرق استان گلستان را تأمین می کند.

نیمی از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری گلستان در شهرستان های گنبدکاووس، مینودشت، آزادشهر، رامیان، گالیکش، کلاله و مراوه تپه واقع در شرق این استان سکونت دارند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار