بغض خانواده شهید قارلی پور،اولین شهیداستان خراسان ترکید

1403-07-28 04:07:32
0
105

سرویس فرهنگی: شهید ابوبکر قالی پور شهید گلستانی و اولین شهید استان خراسان در روستای لهندر شهرستان مراوه تپه تدفین و خاکسپاری شده است.

 

کلاله خبر،درروز عاشورای حسینی به لهندر، شرقی ترین روستای شهرستان مراوه تپه رفتیم تا با برخی از اداب و رسوم مردم این روستا در روز عاشورای حسینی آشنا شویم.

این روستا حدودا داری 50 خانوار است و از این بین فقط 6 خانوار آن شیعه هستند و بقیه اهل سنت هستند و یکی از رسوم زیبای این روستا نشینان در روز عاشورای حسینی رفتن به قبور از دست رفتگان خویش است.

اولین شهید استان خراسان،ابوبکر قارلی پور در این روستا خاکسپاری شده است و بعد از رفتن به قبور مسلمین نوبت به رفتن به مزار تنها شهید این روستا بود و به هنگام رسیدن به این مزار با خیل جمعیت اهل سنت و تشیع این روستا برخورد کردیم که در روز عاشورای حسینی در حال نذری درست کردن در این مکان بودند.

خاور بیچاقچی ترابی همسر شهید ابوبکر قارلی پور در گفتگویی از بنیاد شهید استان خراسان و گلستان گلایه کرد و گفت: همسر من در سال 61 در استان خراسان به شهادت رسید و اولین شهید استان خراسان بود و بعد از تدفین و خاکسپاری این شهید،هیچ مقام یا مسئولی حتی برای فاتحه به مزار این شهید نیامد.

وی در ادامه گلایه های خود افزود: این شهید بعنوان تنها شهید این روستا مورد توجه اهالی روستا می باشد و هر هفته جمعیت زیادی به این مزار می آیند ولی به مرور زمان قبر این شهید درحال تخریب است و برای بازسازی این مکان از طریق بنیاد شهید استان خراسان اقدام کردیم و حتی یک بار رئیس بنیاد شهید این استان برای بازدید از روند تخریب مزار این شهید به این روستا آمد و قول داد که این موضوع را از طریق بنیاد شهید استان گلستان پیگیری نماید.

همسرشهید یادآور شد: بارها برای بازسازی و ایجاد مکان مناسبی برای این شهید با بنیاد شهید استان گلستان و خراسان مکاتباتی داشتیم که با کم لطفی این مسئولین روبرو شدیم.

گفتنی است که همسر این شهید دارای سه فرزند به نام های (فاطمه،عباس و شهیده) است و وی شیعه و از اهالی گرمه خراسان می باشد و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به روستای لهندر مکان خاکسپاری شوهرش می آید./کلاله خبر با همکاری اترک

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار