میزبانی اهل سنت از اهل تشیع در مراسم عزای حسینی

1403-07-28 04:07:41
0
72

سرویس فرهنگی: اینجا میزبانانان عزای حسینی برادران اهل سنت هستند.

 

به گزارش کلاله خبر و اترک، از دور صدای مداحی می آمد و ما را که برای تهیه ی گزارش به روستای لهندر آمده بودیم ، به سوی خود جلب کرد.

به سمت مسجد که آمدیم فکر می کردیم مسجد پر از اهل تشیع است ولی وقتی وارد محوطه ی مسجد شدیم ، مسجد پر بود از برادران و خواهران اهل سنت و در بین آنها نیز برادرن و خواهران اهل تشیع نیز به چشم می خوردند .

گویی اینجا میزبانان مراسم عزای حسینی برادران و خواهران اهل سنت بودند و میهمانان هم برادران و خواهران اهل تشیع .

جمعیتی زیادی که از راههای دور و نزدیک برای روز عاشورا خود را به مسجد حضرت امام حسین علیه السلام لهندر رسانده بودند و هر کدام به گونه ای عرض ارادت می کردند. خیلی ها هم کراماتی از حضرت در این مسجد دیده بودند ،‌از خانمی که بعد از 7 سال به خاطر دعایی که در این مسجد و در روز عاشورا کرده بود ،‌بچه دار شده بود و بچه اش حالا 3-4 ساله بود تا مردی که شفای  بچه اش را از دعای امام حسین در این مسجد گرفته بود .

خلاصه جای شما خالی بود .

دسته ی عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام از مسجد به سمت مزار حرکت کرده و بعد از توقف در مزار ، اهل سنت و اهل تشیع بر سر مزار رفتگان خود رفته و فاتحه می دهند .

از مزار رفتگان بعد از طی مسیری طولانی به سر مزار تنها شهید روستا می آیند . شهید ابوبکر قارلی پور که در سال 61 به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود .

هم در سر مزار رفتگان و هم مزار تنها شهید روستا ،‌سفره ی پذیرایی از عزاداران پهن است و شما میهمان برادران و خواهران اهل سنت می شوید .

بعد از سر مزار شهید قارلی پور به سمت مسجد حرکت کرده و در مسجد ابتدا نماز ظهر خوانده می شود و برادران شیعه فقط نماز ظهر را خوانده و به احترام برادران اهل سنت و به خاطر اینکه وقت نماز ظهر آنها نیز رد نشود ،‌نماز عصر را بعد از صرف ناهار می خوانند .

عجب رسمهای جالبی بود . این همان خاصیت وحدت آفرینی مراسم عزای حضرت امام حسین علیه السلام است .

جای شما خالی بود واقعا که اینجا زیارتگاه صفا و یک رنگی بود . همین خاصیت این مکان بود که یکی از برادران اهل سنت علت آمدنش را از روستاهای کلاله به اینجا ، زیارت از این مکان برشمرد .

خداوند از همه عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام را قبول کند .


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار