جوان کلاله ای ثابت کرد که، خواستن توانستن است

1403-07-28 04:07:41
0
59

سرویس اجتماعی: جوان کلاله ای توانست با همت بلند و پیگیری های مداومش کمتر از 2 سال از باغ انارش،انار شیرین،ملس و خوشرنگ جمع آوری کند.

 

به گزارش کلاله خبر،رضا فرخی از روستای باینال شهرستان کلاله توانست در مدت کمتر از 2 سال از باغ انار خود،انار جمع آوری کند.

با این جوان گفتگویی داشتیم که بشرح ذیل می باشد:

چی شد که به فکر این کار افتادید و باغ کاشتید؟

علاقمندی به کشاورزی و باغداری و بدست آوردن منبع درآمد پایدار و بیشتر از محصولات دیگر، باعث شد که من به باغ کاری روی آورم و برای اینکار علاوه بر مطالعه،به شهرهای کاشمر و ساوه سفرکردم و از باغداران و کارشناسان جهاد کشاورزی مشاوره گرفتم.

ازکجا نهال تهیه کردید؟

با دقت و استفاده از نظرات کارشناسان باغداری جهاد کشاورزی،از ساوه نهال های مورد نیازم را تهیه کردم و برای کاشت نهال،1 متر زمین را کندم و 60 سانتی متر از چاله را با خاک مناسب و مخلوطی از کود حیوانی پر کردم و 40 سانتی متر از خاک پائیین را دور ریختم و نهال های خود را در اسفند ماه 90 غرس کردم و پس از 2 سال توانستم از این باغ، انار برداشت کنم.

سید حمزه موسوی رئیس جهاد کشاورزی کلاله در گفتگویی گفت: در سطح شهرستان کلاله 1374 هکتار باغ داریم که از این بین 1250 هکتارزیتون،83 هکتار باغ میوه هایی مثل آلو،گردو و هلو و 41 هکتار باغ انار می باشد.

وی افزود: از این 41 هکتار باغ انار،4 هکتار به سن باردهی رسیده است و سن باردهی باغ انار 4 سال است که این جوان کلاله ای با همت وپشتکار خود و استفاده از نظرات کارشناسان،توانست در کمتر از 2 سال از باغ انار خود،انار برداشت نماید.

 توجه: بزودی گزارش تصویری از این باغ تهیه و دراین سایت منتشر می شود

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار