درپی حذف شبکه 4 سیما و استانی گلستان:

موجی از نارضایتی در مردم کلاله مشاهده می شود

1403-07-28 04:07:48
0
56

سرویس اجتماعی: با ورود شبکه های دیچیتال و به دنبال آن دستگاه های دیجیتال به خانه ها،برخی از شبکه های آنالوگ در استان گلستان قطع شد.

 

به گزارش کلاله خبر،یک سالی از ورود شبکه های دیجیتال به استان گلستان نمی گذرد که درپی آن برخی از شبکه های پرطرفدار آنالوگ در استان قطع شد و باعث شد برخی از شهروندان کلاله ای که توانایی خرید دستگاه دیجیتال را ندارند از دیدن این شبکه های پرطرفدار محروم شوند.

همان اوایل بعد از چند ماه که آنتن های دیجیتال توانست شهرهای دیگر استان را پوشش دهد،شبکه 4 سیما از روی شبکه های آنالوگ استان برداشته شد و درحال حاضر شاهد برداشته شدن شبکه استانی گلستان نیز هستیم.

درزمان پایه ریزی و شکل دهی شبکه های دیجیتال در کشور، قرار بر این نبود که شبکه های آنالوگ استانی حذف شود بلکه قرار براین بود که درکنار شبکه های دیجیتال آنالوگ هم ارائه شود تا مردمی که تونایی خرید و استفاده از دستگاه های دیجیتال را ندارند بتوانند مانند روال گذشته از تمامی شبکه های سیما بهره مند شوند.

همانطور که می دانید تمامی دستگاه ها و نهاد های جامعه اعم از اجرایی،قضایی و... وظیفه آنها جلب رضایت مردم است و برای رضایت و رفاه مردم شکل گرفته و کار می کنند و صدا و سیما نیز از جمله این دستگاه های و نهادها است که هدف اصلی آن فرهنگ سازی و جلب رضایت مردم است و درهمین راستا باید تمام هموغم خود را بر کسب رضایت مردم داشته باشند.

باقطع شدن شبکه استانی از بین شبکه های آنالوگ،شاهد نارضایتی شهروندان کلاله ای هستیم واین نارضایتی را از گفتگوهای مردمی بایکدیگر می توانیم دریابیم.برخی ازیکدیگر می پرسند چرا شبکه 4 و استانی قطع شده؟ و برخی قطع شدن این شبکه ها را در آنتن های خود جستجو می کنند.

یکی از شهروندان درگفتگوبا ما گفت: درتماسی که با صدا و سیمای استان داشتم،یکی از کارکنان این بخش نداشتن صرف اقتصادی شبکه های آنالوگ را دلیل حدف تدریجی شبکه های آناوگ دانست و نتوانستم دلیل منطقی از وی دریافت کنم.

وی افزود: اگر این شبکه ها صرفه اقتصادی ندارند پس چرا دیگر استان های کشور ازخط و مشی استان گلستان پیروی نمی کنند و تنها برای استان گلستان صرف نمی کند؟

بنظر می آید حرف این شهروند کلاله ای منطقی بنظر می آید و اگر این شبکه ها صرفه اقتصادی و تجهیزاتی ندارد،پس چرا استان های حومه گلستان شبکه های آنالوگ خود را قطع نمی کنند؟پس تا حدودی این حرف،گفته این مسئول را نقض می کند.

صدا و سیمای استان باید رضایت شهروندان گلستانی را جلب نماید و خرید دستگاه های دیجیتال را بر مردم مستضعف و کم دست تحمیل نکند و درآینده نزدیک ،این 2 شبکه آنالوگ را در جمع فرکانس های شبکه های آنالوگ قرار دهد.

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار