پیروی آمریکا از اسرائیل تا کی ادامه دارد؟

1403-08-01 01:08:43
0
11

 

این روزها نقش اسرائیل در شکل دهی تصمیمات آمریکا آشکار و مبین است و بیشتر هدف ها و تصمیمات آمریکا بخصوص رئیس جمهور آمریکا از سوی یهودیان اسرائیل تبعین و تعیین می شود.

اما چرا آمریکا بعنوان ابرقدرت جهان از اسرائیل چراغ سبز می گیرد؟ مگرقدرت اسرئیل از آمریکا در تصمیم گیری ها بیشتر است؟بالاخره آمریکا نوکر اسرائیل است یا اسرائیل نوچه آمریکا؟

با فرا رسیدن دور جدید مذاکرات ایران با گروه 1+5 در ژنو،باز هم دخالت های مستقیم و غیر مستقیم اسرائیل در این مذاکرات مشاهده می شود و وزیر امورخارجه اسرائیل برای متقاعد کردن کشورهای غربی مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن ایران ادامه دارد و دربیانه ای اعلام کرده است که اگر با ایران سازش شود اسرائیل بر این توافق پایبند نخواهد بود.

ولی نکته قابل توجه در این مذاکرات این است که، زمانی که بیشتر سران غرب از موضوعات مطرح شده در نشست های مختلف در ژنو آگاه نیستند،نتانیاهو وزیر امور خارجه اسرائیل علاوه بر آگاهی از این موضوعات مورد بحث،واکنش خود را مبنی بر عدم قبول سازش با ایران مطرح می کند.

علی رغم توافق بین دیپلمات های ایرانی و خارجی مبنی بر عدم درز مباحث بحث شده در نشست ها، باز هم شاهد انتقال این مباحث از طریق رئیس جمهور آمریکا به نتانیاهو هستیم که این موضوع برعدم قابل اعتماد بودن آمریکا می افزاید.

چرا ابر قدرت جهان از اسرائیل که هویتی ندارد دستور می گیرد؟ آیا بخاطر بمب هسته ای این رژیم است یا بخاطر وجود سناتورهای یهودی این رژیم غاصب است؟

طی گزارشات درج شده در سایت های مختلف،آمریکا خواستار متوقف کردن غنی سازی از سوی ایران است و از طرف دیگر بیان می کند تحریم ها برداشته نمی شود!هر انسان منطقی با شنیدن این مطلب حق را به ایران می دهد چرا که این نشست برای رفع مشکلات بین کشورها غربی با ایران است نه توقف غنی سازی از سوی ایران و نتیجه این مذاکرات اگر با خواسته آمریکا همراه باشد چند سال مقاومت ایران دربرابر این تحریم ها بی فایده خواهد بود و دراصل غیرت ایرانیان زیر سوال خواهد رفت.

نتانیاهو علت مخالفت خود در سازش با ایران را ترس از ساخت بمب هسته ای در ایران دانسته است و در بسیاری از دیدارهای خود با سران کشورهای غربی سعی می کند که آنها را از ایران هسته ای هراسان کند ولی وی نمی داند که غیرت ایرانی خود یک بمب هسته ای است و وقتی مردم ایران غیرتی شوند قدرت تخریب آنها از یک بمب هسته ای بیشتر است.

علاوه براین مقام ارشد کشور ایران مقام معظم رهبری داشتن بمب هسته ای را حرام دانسته اند و خواستار از بین بردن بمب های هسته ای کشورهای جهان شده اند پس این پنداشت که ایران به دنبال بمب هسته ای است پنداشتی نادرست و بهانه ای واهی می باشد.

مردم ایران می دانند ترس آمریکایی ها و صهیونیست ترس از ایران هسته ای نیست بلکه ترس آنها عدم وابستگی کشور ایران به آنها است و آنها می خواهند در بیشتر موارد محتاج و در عمل مطیع و فرمانبر آنها باشیم و این با عقاید مردم غیرتمند ایران مغایر است.

آمریکایی ها و اسرائیلی ها بدانند شاید تیم مذاکره کننده ایران با عدم افزایش غنی سازی موافقت کنند ولی غیرت ایرانی آنها این اجازه را نخواهد داد که تلاش های دانشمندان ایران را در این عرصه نادیده بگیرند و با کاهش سطح غنی سازی موافقت نمیند.

و درآخر مردم ایران در مواقع حساس از یک بمب هسته ای مخرب تر هستند و این موضوع را در بیشتر بازه های تاریخی به دنیا ثابت کرده اند و خواهند کرد.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار