مسئولین کلاله و نماینده شهرستان بخوانند:

مرکز تعویض پلاکی به نام کلاله، ولی در گنبد!!!

1403-07-28 02:07:20
0
59

سرویس اجتماعی: تعویض پلاک خودرو به هنگام خرید آن یکی از ملزماتی است که باید مالکان جدید خودرو انجام دهند ولی در شهرستان کلاله این امر با مشکلاتی همراه است.

 

به گزارش کلاله خبر،چند سالی است که حرف از تعویض پلاک های وسایل نقلیه ای که پلاک های قدیمی دارند است، اما اگر توجه کنیم هنوزهم بعد از چند سال شاهد وجود وسایل نقلیه با پلاک های قدیمی هستیم که طبق قانون راهنمایی و رانندگی پلیس راهور درصورت برخورد با چنین وسایل نقلیه ای، دستور توقیف آن را صادر می نماید.

این سوال پیش می آید که چرا بعد از گذشت این چند سال هنوز هم چنین مواردی مشاهده می شود؟ آیا تعویض پلاک وسایل نقلیه کاری دشوار است؟چه عاملی باعث عدم اشتیاق دارندگان وسایل نقلیه برای تعویض پلاک شده است؟

شاید سوال های فوق برای هر شخصی پیش بیاید و جوابی برای آن نتواند بیابد و یا اینکه به جواب برسد و توانایی رفع این مشکل را نداشته باشد.

آنچه که معلوم و غیر قابل انکاراست،این می باشد که یک خریدار خودرو بعد از تحویل خودروی خود، باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه نماید. اما اگر این خریدار خودروی خود از شهرستان کلاله خریداری کند باید به کدام مرکز تعویض پلاک مراجعه نماید؟!

سایت موسسه ی راهگشا نوشت: در سطح استان،‌4 مرکز برای تعویض پلاک خودرو در نظر گرفته شده است که این چهار شهر عبارتند از: گرگان ،‌گنبد ،‌بندرترکمن و کلاله .

اما از این بین فقط مرکزتعویض پلاک کلاله تنها مرکزی است که در خود شهرکلاله واقع نشده و این مرکز با این که به نام کلاله است ولی عملا در شهر گنبد کاووس قرار دارد.

شاید برای مردم شهرکلاله این موضوع امری عادی باشد ولی ممکن است این موضوع برای برخی از مردم جالب باشد.شهرستانی که وسعت جغرافیایی آن در استان گلستان زبان زد عام وخاص است وجمعیتی بالغ بر 110 هزار نفر را در خود جایی داده است،مرکز تعویض پلاکش، آنهم بنام خودش ،در شهری دیگر است!!

شهرگنبد بصورت مستقیم و غیر مستقیم حدود 50 کیلومتر از شهرستان کلاله فاصله دارد واین امر باعث می شود برخی از دارندگان خودرو برای تعویض پلاک خودرو  اشتیاقی از خود نشان ندهند و این کار را به وقت دیگری موکول کنند و از طرفی اگر مبادرت به این کار نمایند علاوه براستهلاک خودرو مجبورند هزینه های اضافی پرداخت نمایند.

آبا برای شهرستانی با جمعیتی بالغ بر 110 هزار نفرکسر شان نمی باشد که مرکزتعویض پلاکی با نام شهر خود در شهری دیگر داشته باشند؟ و آیا شهرستان کلاله ظرفیت ایجاد چنین مرکزی در خود نداشت؟تا کنون درحق این شهر اجحاف های زیادی شده است اما این کارباید از جایی پایان یابد و دیگر شاهد بی عدالتی در حق این مردم نباشیم.

از مسئولین شهرستان بخصوص نماینده شهرستان خواستاریم این موضوع را بصورت جدی پیگیری نمایند و نتیجه آن را برای سایت کلاله خبر اعلام نمایند./کلاله خبر با همکاری اترک

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار