همزمان با سراسر کشور انجام می‎‌شود

برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در 12 بقعه شاخص گلستان

1403-08-01 05:08:41
0
10

سرویس اجتماعی: مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در 12 مسجد و بقعه شاخص استان خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر،محمد کوهساری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با روز حضرت علی‎اصغر (ع) با حضور مادران و نوزادان شیرخوار در جوار امامزادگان برگزار می‎شود.

وی، سطح کمی و کیفی همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در گلستان را نسبت به سال‎های گذشته مطلوب خواند و تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 3 هزار و 235 نفر از مادران دارای فرزند شیرخوار برای حضور در این همایش در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان ثبت‎نام کرده‎اند که این آمار همچنان رو به افزایش است.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: شمار شرکت‎کنندگان در همایش شیرخوارگان حسینی همواره بیشتر از آمارهای ثبت‎نام شده است، چراکه بسیاری از خانواده‎ها به دلیل عدم اطلاع‎رسانی مبادرت به ثبت‎نام نکرده اما در این همایش شرکت می‎کنند.

کوهساری خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار تاکنون در امامزاده یحیی‎ابن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس اسامی 3 هزار و 600 شیرخوار و در امامزاده جعفر (ع) شهرستان مینودشت 738 نفر ثبت و ارائه شده است.

وی در خصوص اجرای همایش شیرخوارگان حسینی در گلستان، بیان داشت: این همایش در امامزاده حبیب‎الله (ع) نوکنده، امامزاده یحیی‎ابن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس و امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان به صورت متمرکز و با مشارکت مرکز جهانی شیرخوارگان حسینی انجام می‎شود.

توزیع و اهدای یکهزار جلد کتاب در همایش شیرخوارگان حسینی

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: علاوه بر این همایش شیرخوارگان حسینی به صورت غیرمتمرکز در امامزاده اسحاق (ع) شهرستان گرگان، امامزاده سلیمان (ع) شهرستان گرگان، امامزاده جعفر (ع) شهرستان مینودشت، امامزاده عبدالله (ع) کلاله و تکیه حضرت ابوالفضل (ع) نگین‎شهر برگزار می‎شود.

به گفته کوهساری؛ همایش شیرخوارگان حسینی امامزاده پیرباد (ع) نوده خاندوز و امامزاده حبیب‎الله (ع) شهرستان بندرگز به دلیل محدودیت فضا در مسجد جامع هر یک از این شهرستان‎ها برگزار خواهد شد.

وی از ارائه بسته‎های فرهنگی به زائران امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان خبر داد و اظهار داشت: حدود یک هزار جلد کتاب، بروشور، سی‎دی و لباس برای شیرخوارگان حسینی تدارک دیده شده است.

مراسم عزاداری باید در کنار شور حسینی به معرفت‎افزایی سوگواران کمک کند

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: برنامه‎های همایش شیرخوارگان حسینی در قالب سخنرانی، مداحی، مرثیه‎سرایی، پخش کلیپ شهادت حضرت علی‎اصغر (ع) و برپایی نمایشگاه است که سوگواران حسینی و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) می‎توانند روح خود را به معنویت برنامه‎ها جلا دهند.

کوهساری، ارتقای بصیرت عاشورایی را از مهمترین اهداف همایش شیرخوارگان حسینی برشمرد و افزود: مراسمات عزاداری باید در کنار شور حسینی به معرفت‎افزایی سوگواران کمک کند در حقیقت محرم و صفر تجدید بیعت با آرمان‎ها و ارزش‎های سیدالشهدا (ع) است.

وی با بیان اینکه برگزاری آئین‎های عزاداری باید در راستای معرفی نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) باشد، یادآور شد: حرکت عظیم فرهنگی شیرخوارگان حسینی چند سال متوالی در سطح کشور آغاز شده و دامنه آن حتی به خارج از مرزها نیز کشیده شده است که در واقع بیانگر گوشه‎ای از پیام نهضت عاشورا محسوب می‎شود.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان در پایان متذکر شد: حجت‎الاسلام احمد شرفخوانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان سخنران آئین همایش شیرخوارگان حسینی در مرکز گلستان خواهند بود و حجت‎الاسلام کشیری، امام جمعه شهرستان کلاله به ارائه سخنرانی در امامزاده یحیی‎ابن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس خواهد پرداخت.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار