سرپرست شبکه بهداشت و درمان کلاله:

1703 مادر باردار تحت مراقبت های ویژه این شبکه هستند

1403-07-28 02:07:18
0
58

سرویس اجتماعی: علی ساور علیا سرپرست مرکز بهداشت و درمان کلاله گفت: درحال حاضر 1703 مادر باردار در شهرستان کلاله تحت مراقبت های ویژه شبکه بهداشت و درمان کلاله هستند.


 

به گزارش کلاله خبر،وی درگفتگویی افزود: مادران باردار حداقل از 3 ماه قبل از بارداری تا 2 ماه پس از زایمان تحت این مراقبت ها هستند.

 

ساورعلیا یادآور شد: کلیه خدمات ارئه شده به این مادران اعم از(معاینه پزشک و ماما و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ) در خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی بصورت رایگان انجام می شود.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کلاله گفت: علاوه بر این، معاینات دوره ای،آزمایشات و سنوگرافی روتین بارداری و تجویز مکمل ها نیز بصورت رایگان به این مادران ارائه می شود.

 

وی ادامه داد: درصورت نیاز و به تشخیص پزشکان متخصص،مادران باردار در بیمارستان کلاله یا شهرهای همجوار بستری شده و تحت درمان قرار می گیرند و یک واحد مسکونی هم برای اسکان این مادران در مناطق صعب العبور در نظر گرفته شده است که در اختیار آنان قرار می گیرد.

 

ساورعلیا در پایان گفت: 195 مادر باردار نیازمند کلاله ای از سبدغذایی شامل 4 گروه غذایی نان و غلات،گوشت و حبوبات،شیر و لبنیات و میوه و سبزیجات بصورت رایگان هر 45 روز تا دو ماه برخوردار می شوند.

 

 

 

 

 



نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار