یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی ـ گرگان

صوفی: استان گلستان نماد وحدت شیع و سنی است‌

1403-08-01 03:08:45
0
10

سرویس فرهنگی: معاون صدای رسانه ملی گفت: استان گلستان نمادی از وحدت شیعه و سنی در کنار هم است.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از فارس،محمدحسین صوفی دقایقی پیش در یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که به بهانه تجلیل از پیرغلامان به استقبال ماه محرم 1392 می‎رویم.

وی ادامه داد: پیرغلامان حسینی طلایه‎دار وصل امت اسامی به اهل بیت(ع) هستند.

معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلام ایران بیان کرد: پیرغلامان و مداحان نقش بی‎بدیلی در ترویج تفکر و رفتار عاشورا و کربلا در سال‎های پس از محرم انجام داده‎اند.

صوفی گفت: اسلام به محرم زنده است و عاشورا یک حادثه بزرگ و به یادماندنی و جاودانه در تاریخ همه ملت‎ها‌ست.

استان گلستان نماد وحدت شیع و سنی است

وی اضافه کرد: این حادثه درسی است برای همه آزادگان و آزادی‎خواهان و تمام آزادی‎خواهان جهان ناخواسته تحت تاثیر انوار عاشورا و کربلا هستند.

وی اضافه کرد: زیرا در عاشورا نمادی از همه ظلم‎ها و نمادی از تمام مظلومیت‎ها به نمایش گذاشته شد، در طرفی همه ظلم با همه امکانات و در طرفی نمادی از همه مظلومیت‎ها با کمترین امکانات حضور داشت.

صوفی با اشاره به اینکه یازدهمین اجلاس در استان گلستان در حال برگزاری است که میزبانی بسیار خوبی و شایسته را به اجرا در آورده‎‎اند، بیان کرد: استان گلستان نمادی از وحدت شیعه و سنی است، زیرا اهل تسنن و تشیع با یک وحدت یکپارچه و کم‎نظیر به‎ویژه در عاشورا و تاسوعای حسینی حضور پیدا می‎کنند.

وی در پایان ابراز داشت: یکی از دلایلی که اجلاس را در استان گلستان برگزار کردیم وحدت کم‎نظیر گلستانی‎ها است و قصد داشتیم این وحدت را به تمام جهان معرفی کنیم

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار