ماجراهای اسفندیار احمدی نژاد همچنان حاشیه آفرین

نمایندگان در جستچوی مشایی دولت روحانی

1403-08-01 09:08:50
0
59

سرویس سیاسی: مشايي و صالحي گزينه پيشنهادي روحاني ، شباهت های جالبی به هم داشتند. هر دوی آنها پسابقه مديريت امنيتي و اطلاعاتي دارند، هر دوي آنها متولد خطه مازندران هستند و هر دو سابقه مديريت فرهنگي دارند چرا که صالحی امیری معاون پژوهش‌هاي فرهنگي استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام و مدير گروه پژوهشي فرهنگي و اجتماعي پژوهشکده تحقيقات راهبردي بود.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از شفاف،چند شغله های همواره در دولت های محمود احمدی نژاد زیر تیغ انتقاد قرار داشتند.وقتی محمود احمدی نژاد برای نزدیکان و حلقه یاران خود حکم های متعدد صادر می کرد انتقاد های سیاسیون فضای جامعه را به سمت این سوال سوق می داد که چرا وقتی این همه جوان شایسته و تحصیل کرده بیکارند ، برخی از آقایان معلوم الحال باید چندین و چند شغل داشته باشند.

خلاصه از غلامحسین الهام که به ابوالمشاغل دولت شهرت داشت تا اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی که هر کدام چند پست دولتی را در اختیار داشتند همواره به دولت محمود احمدی نژاد انتقاد می شد.

اما مشهور ترین چند شغله دولت احمدی نژاد اسفندیار رحیم مشایی بود که مشاور و یار همراه محمود احمدی نژاد نیز محسوب می شد و حاشیه های بسیاری برای دولت نهم و دهم ایجاد کرد.

نگاه ويژه احمدي نژاد به اسفندیار دولت اما  در ماجراي مقاومت وی  در برابر حکم حکومتي براي برکناري مشايي از معاون اولي مشخص بود.

 بعدها حضور احمدي نژاد در وزارت کشور براي ثبت نام اسفنديار رحيم مشايي در انتخابات رياست جمهوري جنجال بزرگ ديگري آفريد.

حالا اما در طول تقريبا سه ماهي که از استقرار دولت يازدهم مي‌گذرد همه به دنبال مشايي دولت روحانی هستند و برای همین در اولین گام مساله چند شغله بودن مشاور رئیس جمهور مطرح شد.

اکبر ترکان که ابتدا از او به‌عنوان مشاور عالی یازدهمین رئیس‌جمهور ایران نام برده می‌شد، به شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رفت و با حکم حسن روحانی، دبیری این شورا را برعهده گرفت.

این در حالی بود که به اعتقاد کارشناسان، فردی که در این سمت منصوب می‌شد باید با به‌کارگیری حداکثر ظرفیت موجود در قوانین و مقررات در راستای تعاملات سازنده بین‌المللی و اصلاح فضای کسب و کار، شرایط تمرین در اقتصاد جهانی را برای بنگاه‌های کشور و بستر ورود بنگاه‌های کلان بین‌المللی به اقتصاد ایران را در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فراهم کند.

حمید بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهور به‌عنوان آخرین مسئول در دولت دهم در شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشغول به کار بوده است.

بعد از ان اما حسن روحانی طی حکمی اکبر ترکان را که پیش از این به‌عنوان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب شده بود به سرپرستی موقت سازمان فضایی ایران، شورای‌عالی امور ایرانیان، معاونت امور بین‌الملل ریاست‌جمهوری و دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب کرد تا به این ترتیب ترکان یکی از اولین مردان چند شغله در دولت روحانی باشد و به مشایی دولت روحانی تشبیه شود.

فشارها روی ترکان آنقدر زیاد بود که وی مجبور شد درباره شغل ها توضیح دهد و این مساله را تکذیب کند.

اما این تنها باری نبود که مساله مشایی دولت یازدهم مطرح شد. همین چند روز پیش  نیز در جلسه راي اعتماد،  وزير ورزش پیشنهادی  توسط الياس نادران با مشايي مقایسه شد.

نکته اینجا بود که مشايي و صالحي گزينه پيشنهادي روحاني ، شباهت های جالبی به هم داشتند. هر دوی آنها پسابقه مديريت امنيتي و اطلاعاتي دارند، هر دوي آنها متولد خطه مازندران هستند و هر دو سابقه مديريت فرهنگي دارند چرا که صالحی امیری معاون پژوهش‌هاي فرهنگي استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام و مدير گروه پژوهشي فرهنگي و اجتماعي پژوهشکده تحقيقات راهبردي بود.

 او معاون فرهنگي ستاد انتخاباتي حسن روحاني نيز بود.

و برای همین نادران در مجلس تذکر داد که نگزاریم در اين ممکلت مشايي ديگري درست شود و همین مساله هم  در نهایت باعث دادن رای عدم اعتماد وکلای ملت به صالحی امیری شد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار